تاریخ انتشار :

در نمایشگاه تونس

حقوق بشر در فرهنگ اسلامی

کمیته ملی حقوق بشر قطر(NHRC) نمایشگاه خطاطی عربی و طراحی اسلامی را با هدف نشان دادن احترام قرآن و اسلام به زندگی عزتمندانه انسان‌ها و حقوق بشر در شهر «تونس»، پایتخت تونس برگزار کرده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «gulfnews»، این نمایشگاه روز چهارشنبه، ۲۳ فروردین با حضور «عبدالله بن‌ناصر آل ثانی»، نخست‌وزیر قطر و وزرای داخلی کشورهای عربی در تونس آغاز به کار کرد.


«علی‌ بن‌صمیخ‌ المری»، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر در این باره گفت: این نمایشگاه که درباره حقوق بشر در فرهنگ اسلامی است، آثار برجسته خطاطی را با آیاتی از قرآن کریم و احادیث پیامبر(ص) به نمایش گذاشته است که مستقیما به اعلامیه جهانی حقوق بشر و منشورهای بین‌المللی درباره حقوق بشر اشاره دارند.
وی گفت: آثار خطاطی و طراحی در کل روی ارزش‌ها و دستورات اسلام تأکید دارد و رابطه نزدیک بین اسلام و حق آزادی و زندگی باعزت تمام انسان‌ها را نشان می‌دهد.
المری افزود: پیام حقیقی اسلام، تحکیم ارزش‌های عدالت و برابری میان انسان‌ها و رد تبعیض و ظلم است به هر شکلی که باشد و اسلام حقوق و قوانین اجتماعی، سیاسی، مدنی و فرهنگی انسان‌ها را قرن‌ها قبل از وضع توسط انسان‌ها بیان و تضمین کرده است.
وی با اشاره به اینکه این نمایشگاه سال گذشته در «ژنو»، پایتخت سوئیس، مقر سازمان ملل متحد و شهر «پاریس»، پایتخت فرانسه برگزار شد، اظهار کرد:‌ اسلام هنرهای زیبا، معماری و میراث تمدن‌ها را در تمام کشورها پذیرفته و مورد حمایت قرار می‌دهد زیرا بر این عقیده استوار است که تنوع فرهنگی و نژادی برای بشر سودمند است و میراث آن‌ها تحت هیچ شرایطی نباید دستکاری شده و نابود شود.
المری خطاطی را به عنوان وسیله ارتباط بین تمدن‌ها جهت ارتقای صلح، میانه‌روی و احترام متقابل عنوان کرد و گفت: اسلام انسان‌ها را به همزیستی مسالمت‌آمیز فرا می‌خواند و نگرش‌های افراط‌گرایان که اسلام را برای سرپوش نهادن بر اعمال ناهنجار و رفتارهای بیمارگونه خود جهت رسیدن به مقاصد شوم به کار می‌برند، هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار