تاریخ انتشار :

اقتصاد حلال

اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آفریقا

نایروبی از ۲۱ فروردین، میزبان اجلاس اقتصاد حلال می‌شود تا راهکارهای راه‌ یافتن کنیا و کشورهای حوزه آفریقا به حوزه پرسود اقتصاد اسلامی یا اقتصاد حلال را مورد بررسی قرار دهد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «Standard Media»، کارشناسان و متخصصان بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی برای حضور در این همایش که با عنوان «اجلاس اقتصاد اسلامی شرق آفریقا» برای دومین سال برگزار می‌شود، به نایروبی آمده‌اند.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس فرصت‌های موجود در بازار تریلیون دلاری حلال در منطقه و جهان را بررسی و نحوه بهره‌برداری از آن را واکاوی می‌کنند.

ارزش جهانی اقتصاد حلال بیش از ۲ تریلیون دلار تخمین زده می‌شود و سریع‌ترین بازار اقتصادی در حال رشد جهان است.

کنیا در تلاش است که به کانون اقتصاد اسلامی در منطقه آفریقا تبدیل شود و برای این کار آماده ایجاد تغییرات در قوانین و ضوابط خود است؛ همچنین قصد دارد که با انتشار اوراق قرضه اسلامی برای اولین بار، از کشورهای خاورمیانه و دیگر کشورهای جهان جذب سرمایه کند.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس فرصت‌های دست نخورده اقتصاد حلال در شرق آفریقا را که محل زندگی میلیون‌ها مسلمان است و بازار پرسودی برای خدمات و غذای حلال محسوب می‌شوند، بررسی می‌کنند.

تانزانیا و زنگبار (به دلیل داشتن جمعیت قابل توجهی از مسلمانان) در حال حاضر محبوب‌ترین مقاصد هستند و به بهترین نحو برای بازار حلال مجهز شده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار