تاریخ انتشار :

ژنو

دوره آموزشی گفت‌وگوی بین ادیان اسلام و مسیحیت

با ابتکار مرکز اسلامی و حوزه علمیه انگلیس دوره آموزشی گفت‌وگوی بین ادیان اسلام و مسیحیت در ژنو برگزار شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) با ابتکار مرکز اسلامی و حوزه علمیه انگلیس، از ۱۶ الی ۲۱ مارچ ۲۰۱۷ دوره ویژه‌ای برای بیست نفر از فعالان و علاقه‌مندان گفت‌ وگوی اسلام و مسیحیت در شهرهای ژنو و مونته سوئیس برگزار شد.

در این دوره که با همکاری شورای جهانی کلیساها و مرکز آموزش جنبش فوکولار برگزار شد، آموزش‌های تئوری و کاربردی در زمینه مبانی، سیاست‌ها و اهداف گفت‌وگوی ادیان و روابط اسلام و مسیحیت توسط حجت‌الاسلام محمدعلی شمالی مدیر مرکز اسلامی انگلیس و مؤسسه مطالعات اسلامی قم ارائه شد. ضمناً شرکت کنندگان که از کشورهای انگلیس، کانادا و آمریکا بودند، از نزدیک با شورای جهانی کلیساها، فدراسیون جهانی کلیسای لوتری و جنبش فوکولار آشنا شده و از مسئولان و اساتید ایشان نیز استفاده کردند.

بازدید از مقر اروپایی سازمان ملل متحد و موزه بین‌المللی نهضت اصلاح دینی در ژنو و دیدار از مراکز شیعی از جمله اهداف این سفر بودند.

در اختتامیه این دوره آموزشی، شورای جهانی کلیساها ضمن ابراز خرسندی از این برنامه ارزنده، اظهار امیدواری کردند که بتوانند بار دیگر با همکاری دکتر شمالی برنامه‌های آموزنده دیگری نیز برای توسعه و تعمیق گفت‌وگوهای بین ادیانی داشته باشند.

منبع: مهر

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار