تاریخ انتشار :

درکمبریج

روز درهای باز مسجد جامعه اسلامی بوستون

همزمان با برگزاری روز درهای باز مساجد ماساچوست، روز درهای باز مسجد جامعه اسلامی بوستون در کمبریج نیز با حضور صدها شرکت‌کننده از جمله محصلان و اساتید دانشگاهی، برگزار شد.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از cambridge، درحالی که ده‌ها مسجد ایالت ماساچوست در آمریکا به طور همزمان روز درهای باز برگزار کردند، مسجد جامعه اسلامی بوستون در کمبریج شاهد حضور بسیاری از بازدیدکنندگان تحصیل کرده، محصلان و اساتید دانشگاهی بود. این مراسم همچنین شاهد حضور صدها بازدید کننده با پیشینه‌های دینی و قومیتی مختلف، و رده‌های سنی متنوع از سالمندان گرفته تا کودکان بود.

بسیاری از بازدیدکنندگان از این مسجد برای نخستین بار به مراکز اسلامی قدم گذاشته و بعضی از آنان فرزندان‌شان را نیز به همراه آورده بودند تا به طور خانوادگی دانش آنان را درباره دین اسلام ارتقاء دهند.

عمرو الفاس مدیر اجرایی این مرکز با خوشحالی می‌گوید: انتظار این چنین حضوری را از مردم نداشتیم.

عمر رشید امام مسجد، که نماز جماعت را در حضور عده زیادی از بازدیدکنندگان غیرمسلمان برگزار کرده می‌گوید: متاسفانه بزرگترین سوءتعبیر درباره اسلام، تروریست بودن مسلمانان است و جواب ساده و صریح این است که ما تروریست نیستیم. مسئله مهم دیگر نقش زنان در اسلام است که تنها زنان می‌توانند به درستی در این زمینه پاسخ دهند.

وی افزود: اگرچه در قرآن زنان به پوشش اسلامی و حجاب فراخوانده می‌شوند اما طریقه پوشش‌های مختلف در اسلام برای زنان بیشتر برگرفته از فرهنگ است نه مذهب. به علاوه زنان خودشان حجاب را انتخاب کرده‌اند.

رشید درباره وضعیت مسلمانان در جامعه غرب و شیوه حمایت از آنان گفت: اگر مسلمانی را در لباس اسلامی دیدید به او لبخند زده و رفتاری دوستانه با او داشته باشید. بسیاری از مسلمانان در فضای کنونی از نشان دادن فرهنگ واقعی‌شان وحشت دارند.

لوری کی که دختر کلاس هشتمی خود را به این مراسم آورده می‌گوید: من می‌خواستم دخترم را در معرض فرهنگ متفاوتی قرار دهم تا او را با تفاوت‌ها و پذیرش آن‌ها آشنا سازم. آمریکایی‌ها متاسفانه تصور می‌کنند که زنان مسلمان سرکوب شده هستند و این فرصتی بود تا به او جلوه‌ دیگری از دین اسلام را نشان دهم.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار