تاریخ انتشار :

انجمن اسلامی مرکز فرهنگی بوستون

روز درهای باز مساجد ماساچوست

مسلمانان بخش شرقی ایالت ماساچوست به هنگام ظهر در انجمن اسلامی مرکز فرهنگی بوستون گردهم آمدند تا شانه به شانه هم به نماز بایستند؛ در‌حالی‌که جمعیتی از مسیحیان، یهودیان و پیروان بی‌دینی آنان را به نظاره نشسته بودند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )    به نقل از روزنامه «Boston Globe»، روز درهای باز مساجد ماساچوست برای اولین بار دیروز، ۱۳ فروردین برگزار شد و صدها غیرمسلمان در مرکز اسلامی بوستون و ۱۷ مسجد دیگر این منطقه گردهم آمدند تا اعمال دینی مسلمانان را مشاهده و سؤالات خود را در مورد دین اسلام و معنای آن بپرسند.

«محمد لالی»، مدرس قرآن کودکان در این مرکز فرهنگی اسلامی گفت: انتظار نداشتیم که چنین جمعیتی از مسجد بازدید کنند.

وی افزود: صحبت‌های زیادی در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد اما واقعیت با آنچه در اخبار گفته می‌شود، متفاوت است. ما مروج خشونت نیستیم و مردم در این بازدیدها شاید با واقعیت بیشتر آشنا شوند.

«جان رابینز»، مدیر اجرایی شعبه شورای روابط اسلامی آمریکایی در ماساچوست نیز در این باره گفت: مساجد درهای خود را به روی مردم می‌گشایند تا با هراس نادرستی که در دل بسیاری از مردم آمریکا در مورد اسلام ایجاد شده است، مقابله کنند.

وی گفت: روز درهای باز مساجد ماساچوست با چنان بازخورد خوبی مواجه شد که برگزارکنندگان امیدوارند این مراسم به برنامه‌ای سالانه تبدیل شود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار