تاریخ انتشار :

سلسله مباحث تفسیری

چرا دانشمندان یهود، حقانیت پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) را انکار کردند؟

قبل از ظهور پیامبر اسلام (ص) دانشمندان یهود مردم را به آمدن حضرت بشارت مى‏ دادند و نشانه‏ هاى ایشان را بر اساس آنچه در تورات آمده بود، مى‏ شمردند. اما هنگامى که پیامبر (ص) را دیدند…

    به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه صد و یکم سوره بقره پرداخته است.

«وَ لَمَّا جاءَهُمْ رَسُولٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ نَبَذَ فَریقٌ مِنَ الَّذینَ أُوتُوا الْکِتابَ کِتابَ اللَّهِ وَراءَ ظُهُورِهِمْ کَأَنَّهُمْ لا یَعْلَمُونَ» (بقره، ۱۰۱)

هنگامى که (پیامبر اسلام به عنوان) فرستاده‏ اى از سوى خدا براى آنان آمد و با نشانه‏ هایى که نزد آنان بود مطابقت داشت، جمعى از آنان که اهل کتاب بودند، کتاب خدا را پشت سر خود افکندند به گونه ‏اى که گویا اصلاً از آن خبر ندارند.

 

قبل از ظهور پیامبر اسلام (ص) دانشمندان یهود مردم را به آمدن حضرت بشارت مى‏ دادند و نشانه‏ هاى ایشان را بر اساس آنچه در تورات آمده بود، مى‏ شمردند. اما هنگامى که پیامبر (ص) را دیدند چنان انکارش کردند که گویا چیزى درباره آن حضرت نمى‏ دانند.

آرى خطر مقام ‏پرستى، همه انسانها خصوصاً دانشمندان را تهدید مى‏ کند. وقتى دانشمندان یهود احساس کردند اگر به حقانیت پیامبر اسلام (ص) اقرار کنند، مقام دنیوى خودشان را از دست مى ‏دهند، نبوت او را انکار کردند.

البته قرآن که بر اساس عدل و انصاف، تاریخ را بیان مى ‏دارد حقّ نیکان و پاکانِ یهود را محفوظ داشته و مى ‏فرماید اکثر آنان کافر شدند، یعنى گروهى از آنان حق را پذیرفتند، گرچه اندک بودند.

منبع:حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


  1. محمّد امین گفت:

    جدا از مقام پرستی؛ تکبّرشان هم مانع گرویدنشان به دین خدا اسلام و پیروی شان از پیامبر خدا بوده است،… خدا در قرآن فرموده است:((مسلماً یهودیان و کسانی را که شرک ورزیده اند دشمن ترین مردم نسبت به مومنان خواهی یافت؛و بطور مسلّم آنهایی که گفتند ما نصرانی هستیم را نزدیکترین مردمان در دوستی با مومنان خواهی یافت؛زیرا برخی از آنان دانشمندان و رهبانانی هستند که تکبّر نمی ورزند))سوره مائده آیه۸۲

آخرین اخبار