تاریخ انتشار :

حضرت یونس

محفل قرآنی در مقبره حضرت یونس(علیه السلام) در موصل

آستان مقدس حسینی یک محفل انس با قرآن کریم با حضور مبارزان نیروهای بسیج مردمی عراق در مقبره حضرت یونس(علیه السلام) در شمال شرق شهر موصل برگزار کرد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، با وجود این که مقبره حضرت یونس(علیه السلام) همچنان در رصد تک تیراندازهای داعشی قرار دارد، واحد بسیج رسانه قرآنی وابسته به دارالقرآن آستان مقدس امام حسین(علیه السلام) برای به چالش کشیدن عناصر تکفیری داعشی یک محفل انس با قرآن در مقبره حضرت یونس(علیه السلام) برگزار کرد.


«عمار الخزاعی»، مسئول واحد بسیج رسانه قرآنی وابسته به آستان حسینی در این باره گفت: این محفل قرآنی در شرایطی برگزار شد که تک تیراندازهای گروه جنایتکار داعش هرکس را که برای زیارت این مرقد حضرت یونس(علیه السلام) راهی این منطقه می‌شود را هدف قرار می‌دهند.
وی افزود: مقبره حضرت یونس(علیه السلام) در مقابله منطقه‌ای در سمت راست موصل واقع شده که هم‌اکنون شاهد درگیری سنگینی برای پاکسازی منطقه از لوث تکفیری‌های داعشی است.
عمار الخزاعی تصریح کرد: در این محفل قرآنی، شماری از مبارزان نیروهای بسیج مردمی عراق حضور داشتند و این محفل انس با قرآن در حالی در مقبره حضرت یونس(علیه السلام) برگزار شد که پیش از این عناصر تکفیری اقدام به انفجار بارگاه یونس نبی(علیه السلام) کرده بودند.
گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ میلادی و چند هفته پس از آن‌ که بخش‌های زیادی از غرب و شمال عراق را اشغال کردند، مقبره حضرت یونس(علیه السلام) را تخریب کرد که این موضوع خشم و اعتراض جهانی را به دنبال داشت.
نیروهای عراقی دی‌ماه سال گذشته در ادامه پیشروی خود در موصل موفق شدند مقبره حضرت یونس(علیه السلام) را در این شهر آزاد کنند و پرچم عراق را بر فراز این مقبره به اهتزاز درآورند. مقبره حضرت یونس(علیه السلام) در موصل یکی از اماکن زیارتی مسلمانان و مسیحیان به شمار می‌آید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار