تاریخ انتشار :

دانشگاه كارلتون

معرفی ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی

دانشگاه کارلتون در شهر اتاوا، پایتخت کانادا، این هفته میزبان برنامه «هفته شناخت اسلام»بود که با هدف ایجاد آشنایی بیشتر با دین و فرهنگ اسلام در حال برگزاری بود

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از روزنامه دانشگاه کارلتون(The Charlatan)، در این برنامه که از روز دوشنبه در این دانشگاه آغاز شده و ۴ فروردین، به کار خود پایان داد، بخش های متعددی با هدف معرفی ابعاد مختلف فرهنگ اسلامی برگزار شد.

از جمله برنامه‌ها توزیع نسخه‌های رایگان قرآن به زبان‌های مختلف است تا علاقمندان بتوانند به صورت مستقیم با قرآن کریم آشنا شوند.

داوطلبانی نیز در ایستگاه توزیع قرآن حضور دارند تا به سؤالات احتمالی دانشجویان در مورد معنا و مفاهیم آیات پاسخ دهند.

ایستگاه حجاب، ایستگاه فرهنگ و هنر اسلامی و ایستگاه‌های تفریحی از دیگر بخش‌های این برنامه است که با هدف آشنایی بیشتر دانشجویان با اسلام و مسلمانان برگزار شده است.

«بیفتو هلو»، از برگزارکنندگان هفته شناخت اسلام در دانشگاه کارلتون، گفت: بسیاری از مردم تلاش می کنند که اطلاعاتی در مورد اسلام کسب کنند و برای این کار به سراغ رسانه‌ها یا دیگر منابع می روند اما اطلاعاتی که از این طریق به دست می آید همیشه درست نیست.

وی افزود: بهترین راه برای شناخت اسلام و مسلمانان صحبت کردن در مورد آن با خود مسلمانان است و هفته شناخت اسلام فرصت مناسبی برای انجام این کار است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار