تاریخ انتشار :

شهر «برادوک» در ایالت «پنسیلوانیا»

تولید عروسک‌هایی با نشان «Hello Hijab»(سلام بر حجاب)

عروسک‌هایی با نشان «Hello Hijab»(سلام بر حجاب) از ۱۲ فروردین‌ماه ۹۶ به قیمت ۶ دلار در دسترس عموم در آمریکا قرار می‌گیرد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه خبری « usnews»، «گیزل بارتو فترمن»، مادری آمریکایی و «صفا بخاری»، بانویی مسلمان با هدف نهادینه‌کردن فرهنگ ادغام در جامعه این کشور برای عروسک‌ها، لباس اسلامی طراحی کرده‌اند.


گیزل بارتو فترمن که همسر شهردار شهر «برادوک» در ایالت «پنسیلوانیا» است به همراه «صفا بخاری»، بانوی مسلمان مقیم آمریکا پس از تحقیق متوجه شدند عروسک اسلامی برای کودکان دختر مسلمان وجود ندارد و تصمیم گرفتند لباس اسلامی برای عروسک‌ها طراحی و تولید کنند.
گیزل فترمن در این باره گفت: زمانیکه مهاجران مسلمان به آمریکا می‌آیند، مورد استقبال همه مردم قرار نمی‌گیرند و این تأسف‌برانگیز است. کودکانی هم در میان آنها هستند که عروسک ندارند.
وی افزود: اگر کودکان مسلمان با عروسک‌های محجبه خود با کودکان غیرمسلمان همبازی شوند، مفهوم ادغام و همزیستی مسالمت‌آمیز از همان کودکی در آنها نهادینه شده و غیرمسلمانان از دیدن بانوان محجبه احساس خوبی خواهند داشت.
فترمن افزود: این پروژه به دلیل خصومت روزافزون علیه مهاجران مسلمان بسیار اهمیت دارد.
قرار است این عروسک‌ها با نشان « Hello Hijab» (سلام بر حجاب) از اول ماه آوریل (۱۲ فروردین ۹۶) به قیمت ۶ دلار در دسترس عموم قرار گیرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار