تاریخ انتشار :

امان

همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن،

شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در اردن، راه‌اندازی پایگاهی الکترونیک در زمینه گفت‌وگو با نظارت گروهی از کارشناسان عرصه فن‌آوری ارتباطات و علمای متخصص در حوزه شریعت اسلامی، جامعه‌شناسی، فلسفه و علوم مختلف را خواستار شدند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از خبرگزاری اینا، همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان؛ از بن‌بست تا راه خروج»، روزهای شنبه و یکشنبه، ۲۱ و ۲۲ اسفندماه سال جاری با حضور تعدادی از اندیشمندان و علمای ۲۰۰ کشور اسلامی و عربی در شهر «امان»، پایتخت اردن برگزار شد.
در این همایش که به همت انجمن بین‌المللی میانه‌روی اسلامی برگزار شد، موضوعات و محورهای مختلفی از جمله «چالش‌های پیش‌ روی جهان اسلام»، «گفتمان نفرت و نقش رسانه‌ها در این زمینه»، «اهمیت نوگرایی فکری و فرهنگی در بنای امت میانه‌رو» و …مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


شرکت‌کنندگان در این همایش ضمن تأکید بر برائت اسلام از تهمت، افراط‌گرایی و تروریسم، اعلام کردند: دین مبین اسلام شایستگی این را دارد که با بالاترین سطح از مسئولیت دینی و اخلاقی با گفتمان تنفر مقابله کند.
علمای حاضر در همایش بین‌المللی «مسلمانان و جهان» در پایان در زمینه تبیین حقیقت مفهوم جهاد در اسلام، انجام اصلاحات در سطوح مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، اقتصادی و رسانه‌های جهان اسلام و تقویت جایگاه علما و فرهیختگان توصیه‌هایی ارائه دادند.
اعتلای جایگاه ارزش‌های معرفتی در میان نسل‌ جدید امت اسلام، تقویت حاکمیت قانون، شفافیت، توسعه اقتصادی، تحقق عدالت اجتماعی، مبارزه با فساد در جوامع اسلامی و نهادینه‌‌کردن ارزش‌هایی همچون آزادی، عدالت و کرامت انسانی از دیگر موضوعات مورد تأکید علما و اندیشمندان حاضر در این همایش بود.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار