تاریخ انتشار :

کریستوف کوواچ

استاد دانشگاه ‘کتبس’ آلمان در حرم امام رضا مسلمان شد

یک مرد مجارستانی روز یکشنبه با حضور در حرم مطهر رضوی و گفتن شهادتین به دین مبین اسلام گروید.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  کریستوف کوواچ ، ۳۳ ساله در مورد مسلمان شدنش گفت: من استاد دانشگاه ‘کتبس’ آلمان هستم و همچنین به صورت همزمان در رشته ژئوانفورماتیک در یکی از دانشگاه های اتریش تحصیل می کنم. دین من مسیحیت بود و از ۱۸ سالگی درباره دین اسلام مطالعه می کردم و آن را کامل تر از دین خود یافتم.


وقتی نامزدم را که یک دختر ایرانی مسلمان بود و در دانشگاه آلمان تحصیل می کرد، دیدم و از او درباره دینش سوالاتی کردم علاقه مندی من به اسلام بیشتر شد.
بی تردید می توانم همسرم را عامل اصلی گرویدنم به اسلام بدانم و از طریق او خواهم توانست با مسلمانان و اندیشه های دینی آنان آشنایی بیشتری پیدا کنم.
نامزد کریستوف که در این مراسم حضور داشت نیز به خبرنگار ایرنا گفت: نامزدم را برای اولین بار در کنفرانسی در کشور تایوان ملاقات کردم و آشنایی ما از آن جا شروع شد.


فرشته حسنی همسر این استاد رهیافته گفت: من دانشجوی دانشگاه کتبس آلمان هستم و از آنجا که کریستوف نیز در آن دانشگاه استاد بود، آشنایی و مراوده ما بیشتر شد و کارهای تحقیقاتی مشترکی نیز انجام دادیم .
کریستوف بسیار به دین اسلام علاقه مند بود و من نیز مشوق وی در شناخت بیشتر از این دین شدم و در نهایت آشنایی ما و علاقه وی به اسلام باعث پیوند مشترک بین ما شد. قرار است بعد از مشهد به آلمان بازگردیم و در مرکز اسلامی هامبورگ ازدواج کنیم.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار