تاریخ انتشار :

قرائتی

چرا گروهی از مردم حرف پیامبران را درک نمی کردند؟!

قرآن مى ‏فرماید: چنین نیست که حرف پیامبران براى مردم قابل فهم نباشد بلکه روحیه لجاجت و حق ‏پوشى باعث شده تا گروهى قادر به درک حقایق نباشند و کمتر ایمان بیاورند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) استاد محسن قرائتی در ادامه سلسله مباحث تفسیری خود با موضوع تفسیر قطره ای به بیان آموزه های آیه هشتادو هشتم سوره بقره پرداخته است.

«وَ قالُوا قُلُوبُنا غُلْفٌ بَلْ لَعَنَهُمُ اللَّهُ بِکُفْرِهِمْ فَقَلیلاً ما یُؤْمِنُونَ» (بقره، ۸۸)

ترجمه: و (به پیامبران) گفتند: دل‏ هاى ما در غلاف است (و از گفته‏ هاى شما چیزى نمى ‏فهمیم). چنین نیست، بلکه خداوند به سبب کفرشان، آنان را از رحمت خود دور ساخته (و به همین دلیل چیزى درک نمى ‏کنند) و کمتر ایمان مى‏ آورند.

افراد سرکش در پاسخ به دعوت پیامبران مى‏ گفتند: ما حرف ‏هاى شما را نمى ‏فهمیم و چیزى را که نفهمیم نمى ‏توانیم بپذیریم.

قرآن مى ‏فرماید: چنین نیست که حرف پیامبران براى مردم قابل فهم نباشد بلکه روحیه لجاجت و حق ‏پوشى باعث شده تا گروهى قادر به درک حقایق نباشند و کمتر ایمان بیاورند.

از این آیه مى‏ آموزیم که:

سعادت و شقاوتِ انسان به دست خود اوست، اگر گروهى مورد قهر و لعنت الهى قرار مى ‏گیرند به خاطر کفر و لجاجت خودشان است و گرنه خداوند اسباب هدایت همه را فراهم نموده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


  1. محمّد امین گفت:

    هزاران برهان و دلیل منطقی و شواهد بسیاری بر درستی عقاید اسلام اهل البیت(علیهم السلام)است که اگر آنها هم نبود همین یک واقعیّت کافی بود که خداوندی حقیقی هست که می بیند و جهانی پس از مرگ است که انسان نتیجه باورها و کردار دنیایی اش را در آن مشاهده می کند و زندگی او جاودانه می شود،که اگر باور و کردارش حق باشد پاداش و آسایش همیشه را از خدا خواهد داشت و اگر باور و کردارش دروغین و بد باشد مجازات و کیفرش را خواهد دید

آخرین اخبار