تاریخ انتشار :

سفرید ورویس

یک آیه قرآن کشیش آمریکایی را مسلمان کرد

“سفرید ورویس” کشیش آمریکایى که امسال در مراسم حج شرکت کرده وبا نام “على گواتمالا” حاجى شده، گفت: با مطالعه آیه شریفه “ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین” (سوره بقره آیه ۲) مسلمان شدم

 

images

به گزارش رهیافتگان:”سفرید ورویس” کشیش آمریکایى که امسال در مراسم حج شرکت کرده وبا نام “على گواتمالا” حاجى شده، گفت: با مطالعه آیه شریفه “ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین” (سوره بقره آیه ۲) مسلمان شدم.

وی گفت: این آیه آنچنان زندگى مرا متحول ساخت که به رویا شبیه تر است. وى افزود: من در شهر “کوین” در جنوب آمریکا به عنوان یک کشیش مشغول فعالیت بودم وبه میان زندانیان این شهر مى رفتم تا مسیحیت را تبلیغ کنم و در همین حال مشغول گذراندن آخرین مرحله تحصیلات مدرسه کشیش در همان شهر نیز بودم.

على گواتمالا، درباره چگونگى آشنایى خود با قرآن کریم افزود: قبل از آنکه تحصیلاتم را در این مدرسه به پایان ببرم ، موظف بودم با کتاب هاى سایر ادیان از جمله قرآن نیز آشنا شوم. وقتى قرآن را باز کردم وچشمم به آیه “ذلک الکتاب لا ریب فیه هدى للمتقین” در اول سوره بقره افتاد، از اینکه این کتاب آسمانى با قاطعیت مى گوید همه مى توانند با استفاده از آن هدایت شوند، تکان خوردم وبه این نکته توجه عمیق کردم. از خدا خواستم راه درست را به من بنمایاند وخودم نیز به تحقیق وبحث درباره اسلام پرداختم.

وی افزود: یک روز که از منزل خارج شده بودم، شخصى را دیدم که عازم مسجد بود. به همراه او به مسجد رفتم وسادگى عجیب مسجد برخلاف کلیسا که پراز عکس و نقاشی است ، مرا مجذوب خود کرد .

وی که با روزنامه “الشرق الأوسط” در سرزمین منا گفت و گو می کرد ، اظهار داشت: علی رغم فشارهایی که از طرف خانواده وجود داشت، مسلمان شدم وهنگامى که به حج آمدم وبراى اولین بار خانه خدا را زیارت کردم، احساس کردم در بهترین روزهاى زندگى خود به سر مى برم ، به ویژه اینکه مى دانستم مکان هائى را زیارت مى کنم که رسول الله مناسک حج را در آنها انجام داده است.

 پایگاه خبری تقریب

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار