تاریخ انتشار :

دانشگاه «گیلزبرگ»

شناخت حجاب و فلسفه آن و گرفتن روسری‌های رایگان به منظور تجربه‌کردن حجاب

گروه اسلامی دانشگاه «گیلزبرگ» در ایالت «ایلینوی» آمریکا ۱۱ اسفندماه میزبان برنامه حجاب برای تبیین فلسفه این فریضه بود.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از پایگاه خبری «webcache»، حدود ۶۵ نفر از غیرمسلمانان برای شناخت حجاب و فلسفه آن و گرفتن روسری‌های رایگان به منظور تجربه‌کردن حجاب در این برنامه، در ساختمان «فریس لانگ» دانشگاه گیلزبرگ حضور یافتند.

در این برنامه «نبیلا دادار»، از دانشجویان مسلمان در مورد مفهوم حجاب، جایگاه حجاب در اسلام و تجارب شخصی خود در محجبه‌بودن سخنرانی کرد.
وی گفت: حجاب تنها پوشیدن سر نیست؛ بلکه مفهوم گسترده‌ای دارد و تنها مختص بانوان نیست و مردان نیز باید حجاب داشته باشند و آن پرهیز از نگاه‌های گناه‌آلود است.
وی در پاسخ به سؤال یکی از شرکت‌کنندگان در مورد تساوی حقوق زنان و مردان در اسلام گفت: از لحاظ اسلام حقوق مردان و زنان یکسان است؛ اما مشابه نیست زیرا وظایف هر کدام متفاوت است.
بنا بر این گزارش، دو نفر از دانشجویان مسلمان نیز از تجربه شخصی خود در مورد محجبه‌بودن در دانشگاه صحبت کردند.
یکی از آنها گفت: من یکی از دانشجویان فعال در رشته‌های ورزشی فوتبال و بسکتبال دانشگاه هستم و هر زمان با لباس پوشیده بازی می‌کنم، بازیکنان به طرز عجیب نگاه می‌کنند و انگار با خود می‌گویند این مسلمان اینجا چکار می‌کند.
وی افزود: اما من فرهنگ اسلامی خود را در ورزش حفظ کردم و همین باعث شد نگاه دانشجویان عوض شود.
در پایان برنامه دانشجویان مسلمان به عده‌ای از غیرمسلمانان که مشتاق بودند باحجاب بودن را تجربه کنند، نحوه پوشیدن روسری را آموزش دادند.
منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار