تاریخ انتشار :

مردم محله «کارشیاکا» در شهر سامسون

جمع‌آوری پول حاصل از پخت و فروش شیرینی‌جات و انواع مربا به رونق جلسات قرآن

بانوان خانه‌دار شهر «سامسون» در کرانه دریای سیاه ترکیه با جمع‌آوری پول حاصل از پخت و فروش شیرینی‌جات و انواع مربا به رونق جلسات قرآن در نوزده منطقه این شهر همت گماشته‌اند.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از روزنامه «دیلی صباح»، شش سال پیش مردم محله «کارشیاکا» در شهر سامسون شروع به ساخت مسجدی کردند که در سال ۲۰۱۵ افتتاح شد، اما علی‌رغم تکمیل شدن مسجد، کمبودهای زیادی بود که باعث شد، ۱۵ بانوی محله در جهت رفع کمبودها اقدام به تولید و فروش محصولات غذایی کنند.


از سال ۲۰۱۵ تاکنون ۱۵ بانوی سخت‌کوش هفته‌ای چهار روز در شبستان این مسجد جمع شده و به تولید انواع شیرینی‌جات محلی و مربا می‌پردازند و پول حاصل از فروش این محصولات را صرف رونق جلسات قرآن در نوزده محله این شهر می‌کنند.
«رحیمه کرامان»، یکی از این بانوان در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: گروه بانوان دو سال است تلاش دارند به مسجد و رونق جلسات قرآن در شهر کمک کنند.
وی گفت: به جای اینکه منتظر کمک دولت باشیم، ما بانوان با این ابتکار به اسلام خدمت می‌کنیم.
کرامان افزود: به جای اتلاف وقت در خانه، بعد از اتمام کارهای روزمره و فرستادن کودکان به مدرسه در مسجد جمع می‌شویم و با انجام این کار سعی می‌کنیم برای جامعه مفید باشیم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار