تاریخ انتشار :

عماره

ابتکار هنرمند مصری در طرح‌های گرافیکی قرآنی

مهندس معماری اهل مصر، طرح‌های گرافیکی مختلفی را برای برخی آیات قرآن کریم عرضه کرده که مورد استقبال کاربران در شبکه‌های مختلف اجتماعی واقع شده است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی الیوم السابع، فرید عماره، مهندس معماری اهل مصر، با استفاده از ابزاری ساده و ناچیز پیام‌های قرآنی نابی را در قالب گرافیک طراحی کرد.

عماره برای اولین‌بار سال ۲۰۱۲ میلادی صفحه‌ای بر روی شبکه اجتماعی «فیس‌بوک» ساخت و طرح‌های خود را در آن به نمایش گذاشت، طرح‌های گرافیکی و تصویرسازی او با استقبال زیادی رو‌به‌رو شد و پس از یک سال، پیشنهادی از سوی دانشکده هنر دانشگاه «وورتسبورگ» آلمان برای نمایش آثار هنری خود در نمایشگاه‌ سالانه این دانشگاه دریافت کرد. آثار او در کتاب این نمایشگاه نیز چاپ و در کتابخانه دانشگاه گنجانده شد.
وی درباره طراحی آیات قرآن با استفاده از هنر گرافیک تصریح کرد: «آیات قرآن کریم، تخیل و تأمل را بی‌هیچ تلاشی در انسان برمی‌انگیزد و احساس می‌کنم که معانی آیات قرآن بر بسیاری از ما پوشیده است، عصر مدرن، روزگار تصویر و عکس بوده و این ابزار من برای بیان ایده‌ها و حرف‌هایم است؛ بنابراین این ایده به ذهنم رسید که می‌توانم با استفاده از تصاویر زیبا و گویا توجه مردم را به پیام‌های قرآن جلب کنم».
عماره در طرح‌های خود از ابزاری ساده استفاده می‌کند چراکه معتقد است با دیدن تصاویر باید خیال و ذهن بیننده برانگیخته شود و او را به تفکر وا دارد، شاید به همین دلیل بوده که او در این طراحی از رنگ سیاه و سفید استفاده کرده است.

منبع:ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار