تاریخ انتشار :

مجموعه بی مرز با حجاب

نقش زن در جامعه ای که سرعت ارتباطات آن رو به گسترش هست و دنیا را تبدیل به یک دهکده نموده بسیار با اهمیت هست.

شرط اول برای رهایی انسان زهد است.

شرط دوم قناعت است.

شرط سوم ایمان است. ایمان به قدرت خداوند، و توکل به او و تکیه به توانایی خود فرد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مصاحبه با دکتر شریفه بنت طیب از کشور تونس

((شریفه یعنی با شرافت، و کلمه طیب یعنی پاک و طاهر، بنت هم به معنای دختر، شریفه بنت طیب یعنی با شرافتی که فرزند پاک و طاهر است.))

شریفه بنت طیب هستم اهل تونس فوق لیسانس اقتصاد دارم و به دلیل ازدواج با مرحوم دکتر سلیمان که دکترای روانشناسی داشت به علم روانشناسی هم ورود پیدا کردم. فعالیت روزمره من در زمینه اقتصاد بود ولی به دلیل دغدغه شخصی و خانوادگی مطالعات روانشناسی و فغالیت دراین زشته را نیز به امور روزانه اضافه نمودم.

در این دنیا وسیع که بدلیل ارتباطات گسترده به صورت یک دهکده درآمده نقش زن چیست؟ و در کجای این دنیا قرار دارد؟

نقش زن در جامعه ای که سرعت ارتباطات آن رو به گسترش هست و دنیا را تبدیل به یک دهکده نموده بسیار با اهمیت هست.

در جامعه ای که مبانی اخلاقی و ارزش های انسانی بین مردم رو به زوال است و جامعه جهانی لباس کینه و دشمنی پوشیده بیشترین آسیب متوجه قشر زنان است.

ما شاهد هستیم فرهنگ مصرف گرایی در جامعه ما گسترش پیدا نموده و نظام آموزش و پروش ما هم تحت تاثیر آن قرار گرفته و باعث زدودن تاریخ بشریت شدن. و روحیه ثروت طلبی در بین افراد شیوع پیدا کرده. و حرص و طع بر ارزش های انسانی غلبه نموده.

و اما نقش زن در این میان بسیار مهم است به نوعی هم سخت است وهم تاثیرگذار چون زن مهمترین عنصر اقتصادی در کشور است. ممکنه بپرسید چجوری؟ پس مردا چی؟! چون زن نقش تکاثر و تناسل و فرزن آوری را به عهده دارد اوست که وجود می بخشه گرچه بدون مرد امکان پذیر نیست اما اساسی ترین نقش رو ایفا می کند، نه ماه حامل انسان دیگریست با زحمت زیاد فرزندش را پرورش می دهد و تحویل جامعه میدهد، پس مهمترین رکن زن است.

درسته که کودک ژن ها رو از پدر و مادر به ارث می برند اما اولین الگو و مدرسه آنها مادرشان است این مادراست که فرزند را با محیط و مخاطرات آن آشنا میسازد البته عوامل اجتماعی و جامعه رو نمی توان نادیده گرفت که سختی کار مادران را گاهی افزایش میدهد.

از طرف دیگر رسانه ها هستند که با از بین بردن تمدن بشری بدنبال تزریق تفکرات دیگر، و کاتالیزوری برای سرعت دادن نابودی فرهنگ مذهبی و تشویش اذهان عمومی مقابل مخالفان خود هستند و بزرگترین تهدید محسوب می شوند. همین طور که شاهدید جامعه بشری این تنش ها را متحمل می شود.

زن در قحطی و جنگ و انقلاب ها بدلیل لطافت ذاتی بیشترین آسیب را می بیند و این آسیب قائدتا متوجه فرزند او هم می شود. وقتی مرد در یک خانواده اسیب می بینه بخشی از زن نیز دچار آسیب می شود اما همین زن در برابر این مشکلات ایستادگی می کند چون وجود زن زندگی بخشش هست و سزشار از بخشش است.

ارزش در وجود زن متبلور شده ارزشهایی که نظام های استبدادی و سرمایه داری در پی از بین بردن آن هستند. اینان مزدورانی دارند که هدفشان از بین بردن این ارزشهاست. هدف آنها تبیین یک الگوی واحد برای تمام جوامع بشریست تا همه را به سمت مصرف گرایی سوق دهند. مصرفی بی حد و پایان،تا بتوانند از این طریق کالاهای خودشان را بفروش برسانند.

در تلویزیون مدام محصولات خود را بوسیله زنان تبلیغ می کنند تا زنان را برای خرید وسوسه نمایند یعنی برای نابودی زنان از زنان استفاده می کنند.

شرط اول برای رهایی انسان زهد است.

شرط دوم قناعت است.

شرط سوم ایمان است. ایمان به قدرت خداوند، و توکل به او و تکیه به توانایی خود فرد.

خانم شریف با توجه به اطلاعات و شناخت شما از شخصیت های مهم واثرگذاردنیا در جهان و باتوحه به سفرهایی که کردید برای ما در این خصوص صحبت کنید.

در عراق من بصورت ویژه بر روی موضوع زن و کودک کار کردم. زنانی که کودکان خودشان را درآغوش می پرورانند. در عراق مادران همان لالایی را برای کودکان میخوانند که برای دفن آنها زمزه می کنند. این داستان غم انگیزه هست هیچ مادری نمی تواند این را قبول کند.
شما بعداز جنگ عراق و حمله کویت به آنجا سفر کردید؟

بله و برایم واضح است که رژیم صهیونیستی عامل همه این مصیبت هاست.

شما به عنوان یک فعال و محقق در عرصه زنان و خانواده چه پیامی برای زنان ایرانی دارید؟

نه فقط زنان ایرانی که مدبر و سیاست مدارند بلکه مردان هم باید دست به دست هم بدهند و حر کت کنند و تاریخ و تمدن خودشان را بسازند زنان ایرانی الگو و شیران این عرصه برای حهان هستند شما مدرسه عالی هستید برای دیگران که ای کاش رهبران کشورهای عربی و اسلامی دیگر هم به سمت شما بیایند، استقامت داشته باشید و مقاومت کنید از همه شما متشکرم. از تواضع شما و درس هایی که به ما دادید متشکرم خدا رو شکر می کنم که شما هستید. خدا رو شکر می کنم در این فقدان معنویت ونبود ارزش های انسانی و جنگ ها و کینه توزی ها در جهان، شما هستید و سپاسگذارم، خدا را شکر.

((شریفه بنت طیب این بانوی فرهیخته تونسی بدلیل علاقه وافری که به آموزه های امام خمینی در راهبری انقلاب اسلامی دارد، کتاب های زیادی از امام بزرگوار حتی اثار علامه شهید مطهری را ترجمه کرده. و نام امام خمینی را بر سر زبان ها حتی دورترین مناطق جغرافیایی می شنویم.))

 

(( استاد شریفه زن باوقار و با شخصیت تونسی که با تالیف و تحقیق کتب های فراوان بعنوان یک الگو برای زنان و جوانان تونس محسوب می شود علارقم داشتن عفت و حیا، تکه ای از پازل یک زن شایسته مسلمان که حجاب ظاهری بود را کم داشت. وقتی دکتر سهام (دوست شریفه) نظرما را در مورد استاد شریفه بعداز اولین دیدار جویا شد، با تمجید از محسنات وی در رابطه با حجاب ظاهری استاد گفتگو کردیم و دکتر سهام به ما اطلاع داد که شریفه در رابطه با این موصوع به یقین رسیده و فقط منتظر فرصت برای عملی کردن آن است. تا حجاب ظاهری را رعایت نماید.

ما هم فرصت را غنیمت شمردیم و به همراه استاد سهام برای تهیه روسری (کادو) به بازار رفتیم و طبق قرار مجددا به دیدار شریفه رفتیم.))

استاد شریفه:

خیلی خوشحالم از اینکه دوباره شما رو ملاقات می کنم. و ممنون بایت این هدیه ارزشمند، امیدوارم بتوانم مسئولیت سنگین آن بخوبی انجام دهم. احساس خوبی دارم انژی تازه ای گرفتم مثل باطری که دوباره شارژ شده باشد.

با این انرژی که به من دادید می توانم با توان مضاعف به کارهایم ادامه دهم خداوند به شما جزای خیر دهد.

 

تنظیم و پیاده سازی عبدالله خسروی– گروه تحقیقات سایت رهیافته وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار