تاریخ انتشار :

جریان وحدت و تقریب به جریان غالب در جهان اسلام تبدیل شده است

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی تأکید کرد: با تلاش‌های علمای وحدت‌گرای جهان اسلام امروز جریان وحدت و تقریب به جریان غالب در جهان اسلام تبدیل شده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از روابط عمومی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آیت الله«محسن اراکی» دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی طی سخنانی در سمینار«وحدت اسلامی و راهکارهای ایجاد وحدت» که با حضور علمای شیعه و اهل سنت بمبئی روز پنج شنبه، ۲۱ بهمن‌ماه، در این شهر برگزار شد، گفت: مسئله وحدت بین مسلمانان علاوه بر اینکه عزت،امنیت و رفاه آنان را تأمین می‌کند، حفظ هویت امت اسلامی نیز است.

وی افزود: در قرآن کریم تأکید شده اگر مسلمانان متفرق شوند از دایره اسلام و دایره تبعیت از رسول اکرم(ص) خارج شده‌اند بنابراین اگر بخواهیم از پیامبر(ص) تبعیت کنیم باید متحد شویم.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب تأکید کرد: خدای متعال در قرآن کریم برای امت اسلامی رسالت عظیمی پیش‌بینی کرده است؛ مسئولیت جامعه اسلامی این است که در بین خود عدل را اقامه کنند و سپس این عدل را به سایر امت‌ها و جوامع نیز منتقل کنند و سایر جوامع را به عدل فرا بخوانند.

وی افزود: ما به عنوان جامعه مسلمان وظیفه داریم که اولا عدل را در بین خود پیاده کنیم و در مرحله بعدی عدل را به جامعه بشری به عنوان ارمغان رسول الله هدیه کنیم.

آیت الله اراکی با بیان اینکه جامعه‌ای که دچار جنگ و تفرقه است چنین جامعه‌ای قطعا جامعه‌ای ستمگر و ظالم خواهد بود،گفت: اگر جامعه مسلمان می‌خواهد جامعه عدل باشد باید متحد شود.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین مواد قانون اساسی جمهوری اسلامی این است که نظام جمهوری اسلامی موظف است در راه تشکیل امت واحده اسلامی نهایت تلاش و کوشش را داشته باشد.

وی افزود: برای عمل به این وظیفه و همچنین بر اساس وظیفه شرعی و دینی بود که مقام معظم رهبری دستور تأسیس مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی را صادر کردند و اکنون بیش از ۲۵ سال است که مجمع جهانی تقریب فعالیت می‌کند.

آیت الله اراکی اظهار داشت: مجمع جهانی تقریب در این سال‌ها در عرصه‌های گوناگون از جمله عرضه تألیف و نشر معارف اسلامی و تبیین وحدت بین مسلمانان تلاش‌های زیادی را انجام داده است.

وی در ادامه به سایر فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع اشاره کرد و گفت: راه اندازی دانشگاه مذاهب اسلامی و راه‌اندازی اتحادیه‌های مختلف از جمله اتحادیه بانوان جهان اسلام، اتحادیه دانشگاهیان جهان اسلام و اتحادیه جهانی علمای مقاومت از جمله این فعالیت‌ها است.

یادآوری می‌شود؛ سمینار «وحدت امت اسلامی و راهکار ایجاد وحدت» روز پنج شنبه با حضور جمع زیادی از علما و فرهیختگان شیعه و اهل سنت هند، مولوی نذیر احمد سلامی؛ عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب، منوچهر متکی؛ معاون امور بین‌الملل مجمع جهانی تقریب، سید محمود نبویان؛ رئیس پژوهشگاه مطالعات تقریبی و مسعود خالقی؛سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در بمبئی برگزار شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار