تاریخ انتشار :

دانشگاه «مدیسون»

همایش «مقابله با اسلام‌هراسی» در دانشگاه آمریکا

همایش مقابله با پدیده اسلام‌هراسی به همت مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه «مدیسون» آمریکا در این دانشگاه برگزار شد.

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از خبرگزاری عربی اینا، نصره ویهالی، سخنران همایش با تبیین پیامدهای اسلام‌هراسی گفت: پدیده اسلام‌هراسی فقط بر مسلمانان تأثیر نمی‌گذارد؛ بلکه این پدیده هر شهروند آمریکایی را که به آزادی و دموکراسی اهتمام می‌ورزد، تحت تأثیر قرار می‌دهد.
وی در این همایش حاضران را به عدم احساس ترس از مسلمانان و اسلام تشویق کرد و گفت: ما از قومیت، ریشه و رنگ‌های مختلفی هستیم و هیچ‌کس نمی‌تواند این امر را تغییر دهد.


اندی دیاز، تازه‌مسلمان آمریکایی نیز گفت: احساس خوشبختی می‌کنم چون مسلمان شده‌ام و اطلاعات زیادی درباره خودم به عنوان یک انسان و همچنین اسلام یاد گرفته‌ام و احساس می‌کنم که بیشتر به جامعه مسلمانان نزدیک شده‌ام.
آندی همچنین با تأکید بر ضرورت دریافت اطلاعات از منابع موثق، خطاب به شرکت‌کنندگان در همایش افزود: باید اطلاعات درباره مسائل دینی از جمله اسلام و آموزه‌های اسلامی را از منابع موثق و مورد تأیید دریافت کنید.
جان فودرویل، از دادستانان کل در آمریکا نیز که با جامعه مسلمان کار می‌کند، طی سخنانی گفت: زندگی در کنار مسلمانان، باعث افتخار من است و مرا تشویق می‌کند که از اقلیت مسلمان دفاع کنم، ما به مسلمانان به عنوان همسایگانمان اعتماد داریم و می‌خواهیم در کنار ما در همه شهرهای آمریکا سکونت کنند.
یادآور می‌شود، اسلام‌هراسی در پی سخنرانی‌های ضد اسلامی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به طور چشمگیری در این کشور به طور نگران‌کننده‌ای افزایش یافته و با تخریب و هتک حرمت مساجد و حمله به بانوان محجبه خود را نشان داده است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار