تاریخ انتشار :

'نیوتارا اینوکوچی'

‘نیوتارا اینوکوچی’ دانشجوی مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی که مسلمان شد

یک جوان ژاپنی با حضور در مرکز مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی در حرم مطهر امام رضا (ع) به دین اسلام مشرف و مسلمان شد

 

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، وی ‘نیوتارا اینوکوچی’، دانشجوی مقطع دکترای زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه فردوسی مشهد است.


این جوان تازه مسلمان در باره تشرف خود به دین اسلام گفت: من در رشته تاریخ هندوستان تحصیل می کردم و این رشته نیازمند این بود تا من زبان و ادبیات فارسی را به خوبی فرا بیاموزم و همین امر باعث شد تا من به ایران بیایم و بدین‌ ترتیب با دین اسلام آشنا شده و فرهنگ آن را فرا بگیرم.
اینوکوچی بیان کرد: بسیاری از مطالعات من در مورد دین اسلام مربوط به دوران دبیرستان بوده، ولی چون در آن موقع، مصداق عملی برای این فرهنگ و دین را مشاهده نکرده بودم، نتوانستم آن را به طور دقیق درک کنم.
وی افزود: پس از آمدن به ایران توانستم تا پیروان این دین ارزشمند را به خوبی از نزدیک ببینم و بدین‌ ترتیب با معارف ارزشمند و والای آن بیش از پیش آشنا شوم.
در پایان این مراسم، ازسوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی به این ژاپنی نومسلمان، گواهی تشرف به اسلام به همراه هدایایی اعطا شد و وی نام رضا را برای خود برگزید.
منبع: ایرنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار