تاریخ انتشار :

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه

کتب روسی با موضوع قرآن‌شناسی

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه تاکنون بیش از ۲۸ جلد کتاب با موضوع «قرآن‌شناسی» را به زبان روسی چاپ و در اختیار علاقمندان قرار داده است.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)   بنیاد مطالعات اسلامی روسیه در خبری به ایکنا اعلام کرد: سری قرآن‌شناسی، مجموعه‌ای عظیم از کتاب‌های قرآنی است که تاکنون بیش از ۲۸ جلد از آن به چاپ رسیده است.
مجموعه ۱۲ جلدی «نورالقرآن» اثر سیدکمال فقیه ایمانی که اولین تفسیر کامل قرآن به زبان روسی است، تفسیر سوره‌های مبارکه لقمان، فرقان، عنکبوت و انفال اثر حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسن قرائتی، «تفسیر نهج‌البلاغه»،«قرآن‌‌شناخت» اثر بهاءالدین خرمشاهی، درآمدی به ظرافت‌های فرهنگی و هنری زبان قرآن اثر ابوالفضل خوش‌منش،«روش‌شناسی تفسیر قرآن» اثر علی‌اکبر بابایی، غلام‌علی عزیزی‌کیا و مجتبی روحانی‌راد و «درس‌هایی از قرآن» تألیف غلامعلی حداد عادل از جمله کتاب‌هایی است که در این سری قرار می‌گیرد.


بنیاد مطالعات اسلامی روسیه اعلام کرد: این کتاب‌ها منبع روسی بسیار ارزشمندی برای اسلام‌شناسان، محققان قرآن و علاقه‌مندان در حوزه تفسیر آیات قرآنی است و تفسیر قرآن و آیات از دیدگاه‌های مختلف و مفسران گوناگون، به تعمیق و فهم بیشتر آیات قرآنی کمک کرده و افتخار بزرگی برای این بنیاد به‌شمار می‌آید.
سری پیامبران و صحابه برای کودکان
بنیاد مطالعات اسلامی روسیه همچنین، گامی بزرگ در انتشار کتاب‌های کودک برداشته و کتاب‌های کودک را در سری مختلف، توسط انتشارات صدرا به چاپ می‌رساند.
سری «پیامبران و صحابه»، با زبانی بسیار ساده برای کودکان با هدف آشنایی کودکان با اهل بیت(ع)، ترجمه و چاپ شده است.
کتاب‌های این سری نه تنها مورد توجه کودکان مسلمان، بلکه برای مخاطبین غیرمسلمان نیز جالب بوده و این امکان را می‌دهد که کودکان بتوانند درس‌های زیبایی از اهل بیت(ع) بیاموزند و با زندگی و تاریخ اسلامی آشنا شوند.
از جمله کتاب‌های این سری، داستان حضرت نوح، «میزبان آفتاب؛ ابو ایوب انصاری»، «شکوفه لبخند؛ بانو آمنه دختر وهب» از مجمع جهانی اهل بیت(ع) و «یک آسمان خبر» از انتشارات افق است که با تصویرگری بسیار زیبا و ترجمه روان با زبانی کودکانه از طریق بنیاد مطالعات اسلامی مسکو و انتشارات صدرا به زبان روسی انتشار یافته است

«قرآن‌‌شناخت» اثر بهاءالدین خرمشاهی

درآمدی به ظرافت‌های فرهنگی و هنری زبان قرآن اثر ابوالفضل خوش‌منش

«درس‌هایی از قرآن» تألیف غلامعلی حداد عادل

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار