تاریخ انتشار :

شهر هوور

جلسه میان ادیانی سه دین اسلام، مسیحیت و یهودیت در آمریکا برگزار می‌شود

پیروان سه مذهب ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت، امروز در کلیسای کاتولیک شهر هوور در ایالت آلاباما دور هم جمع می‌شوند تا به بحث و بررسی رابطه میان ادیان‌شان در ۵۰ سال گذشته بپردازند.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) جلسه میان ادیانی سه مذهب ابراهیمی اسلام، مسیحیت و یهودیت، عصر امروز پنج شنبه ساعت ۱۹ در کلیسای کاتولیک شاهزاده صلح در شهر هوور، در ایالت آلابامای آمریکا برگزار می‌شود تا به بحث و بررسی درباره رابطه میان سه دین مربوطه در ۵۰ سال گذشته بپردازد.

تاکنون بیش از ۳۵۰ نفر برای شرکت در این مراسم ثبت نام کرده‌اند و شرکت در آن برای عموم آزاد است.

سامح عسل، امام جماعت مرکز اسلامی هلال در هوور که در این جلسه میان ادیانی به نمایندگی از مسلمانان حضور دارد می‌گوید: این روزها سعی داریم روی نکات مثبت و ایجاد تعامل میان ادیان تاکید داشته باشیم.

وی که پیش از این نیز در سال ۲۰۰۶ با کشیشان کلیسای آنجلیکان در کمبریج انگلستان همکاری داشته می‌گوید: به امید آنکه این حرکتی مثبت برای نزدیک کردن انسان‌ها به یکدیگر باشد. این امری مهم است که ما همدیگر را درک کنیم و به دین و اعتقادات هم احترام متقابل بگذاریم.

جاناتان میلر از معبد یهودیان نیز گفت: همه ما در این جا جمع شده‌ایم تا به همدیگر احترام گذاشته و یکدیگر را گرامی بداریم. این اقدام می‌تواند روابط میان ادیانی بهتری در میان سه مذهب اسلام، مسیحیت و یهودیت ایجاد کند. و ثبت نام صدها نفر در این نشست نشان دهنده اشتیاق مردم در درک متقابل است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار