تاریخ انتشار :

هند

نمایش قرآ‌ن‌های کمیاب در موزه «سالار جنگ» هند

گالری هنر اسلامی موزه «سالار جنگ» در شهر حیدرآباد هند تا پایان امسال افتتاح می‌شود و در آن آثار اسلامی و نسخه‌های کمیاب قرآن کریم به نمایش در می‌آید.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «Siasat»، با افتتاح گالری هنر اسلامی موزه «سالار جنگ» مجموعه‌هایی از آثار اسلامی کشور هند در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.


گالری هنر اسلامی در فضایی به وسعت ۲۶ هزار متر مربع در موزه سالار جنگ احداث شده است و پس از افتتاح بیش از ۲۵۰۰ اثر اسلامی اعم از تسبیح و سجاده و خوشنویسی گرفته تا نسخ اسلامی و نسخه‌های کمیاب قرآن کریم در آن به نمایش گذاشته خواهد شد.
موزه سالار جنگ یک مجموعه غنی از قرآن کریم دارد که متشکل از نسخه‌های قرآن به خط‌ کوفی، نسخ، نستعلیق، ریحان و ثلث است که اکثر آن‌ها تذهیب‌کاری شده‌اند.

همچنین یک رحل قدیمی قرآن کریم، قدیمی‌ترین صفحه قرآن کریم که به خط کوفی بر روی پوست آهو نگاشته شده و متعلق به قرن نهم هجری است و یک قرآن مینیاتوری
۲ سانتی‌متری که بر روی ۳۱ برگه نوشته شده و تنها دو نسخه از آن موجود است که یکی در ایران و دیگری در موزه سالار جنگ نگهداری می‌شود، پس از افتتاح گالری هنر اسلامی در آن به نمایش درخواهد آمد.
سالار جنگ اولین موزه در هند و سومین موزه در جهان اسلام است که یک گالری اختصاصی اسلامی خواهد داشت.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار