تاریخ انتشار :

تگزاس آمریکا

ایجاد نمازخانه برای مسلمانان در یک دانشگاه تگزاس

دانشگاه مک موری در ابیلین، اتاقی با ظرفیت حدود ۵۰ نفر را به عنوان سالن نمازخانه‌ به دانشجویان و کارمندان مسلمان اختصاص داده است

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) به نقل از ktxs، دانشگاه مک موری واقع در شهر ابیلین در ایالت تگزاس آمریکا اتاقی را به عنوان نمازخانه دانشجویان و کارمندان مسلمان اختصاص داد. نمازخانه جدید بسیار کوچک است اما می‌تواند همزمان حدود ۵۰ دانشجو را در خود جای دهد.

کشیش جف لاست درباره اهمیت وجود نمازخانه در دانشگاه گفت: این قدمی در جهت مثبت می‌باشد و ما پیش بینی می‌کنیم به مرور زمان دانشجویانی از کشورهای مختلف و مذاهب متفاوت به دانشگاه ما بیایند. ما باید یاد بگیریم در دنیایی که تنوع جمعیتی در آن فوق العاده زیاد است، در کنار همدیگر زندگی کرده و کار کنیم و همانا اتحاد ما را حقیقتا بهتر خواهد ساخت.

* نمازخانه مکانی برای رد و بدل شدن گفتگوهای مذهبی خواهد بود

به گفته سلطان البوقامی، دانشجوی سال اول دانشگاه مک موری که درخواست سالن برگزاری نماز را به دانشگاه داده، این نمازخانه نه تنها برای برگزاری نمازهای جماعت بلکه مکانی برای رد و بدل شدن گفتگوهای مذهبی خواهد بود.

البوقامی در این باره گفت: نماز خواندن بخشی از هویت ما مسلمانان است و ما نیز مانند پیروان مذاهب دیگر خدا را به شیوه خودمان عبادت می‌کنیم. آنچه مردم در غرب راجع به اسلام شنیده‌اند با اصل اسلام تفاوت بسیاری دارد.

وی افزود: اسلام درباره صلح است و ما وقتی با کسی ملاقات می‌کنیم نخستین کلامی که به او می‌گوییم «سلام علیکم» یعنی صلح و سلامت بر تو باد!

البوقامی امیدوار است دانشجویان بتوانند نمازخانه بزرگتری داشته باشند

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار