تاریخ انتشار :

آتن

نخستین مسجد رسمی یونان به زودی افتتاح می شود

نخستین مسجد رسمی یونان که با مجوز دولت اجازه ساخت دریافت کرد، تا پایان ماه جاری میلادی در شهر «آتن» افتتاح می شود.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) خبرگزاری های یونان، امروز از افتتاح قریب الوقوع نخستین مسجد رسمی این کشور در شهر «آتن» پایتخت یونان خبر دادند.

سال گذشته میلادی، پارلمان این کشور عضو اتحادیه اروپا، لایحه ای را تصویب کرد که طبق آن، مجوز ساخت نخستین مسجد این کشور صادر شد.

مکانی که برای این مسجد اختصاص یافت، مرکز سابق نیروی دریایی یونان در مرکز شهر آتن بود.

در طول ماه های گذشته کشمکش هایی پیرامون ساخت این مسجد بین مسلمانان و برخی احزاب افراطی درگرفته بود که در نهایت با میانجی گری پلیس این کشور، زمین مورد نظر برای ساخت این مسجد، به مسلمانان تحویل داده شد.

مسئولین اجرای این طرح در این رابطه عنوان داشتند: مسجد مذکور گنجایش ۳۵۰ نمازگزار را دارد و همچنین دارای پارکینگ اختصاصی است. اما به دلیل برخی حساسیت ها، از ساخت مناره برای آن، صرفنظر شده است.

ساخت نخستین مسجد رسمی یونان رو به اتمام است و دست اندرکاران آن، زمان تقریبی افتتاح آن را، اواخر ماه جاری میلادی اعلام کرده اند.

شایان ذکر است در کشور یونان، دهها مسجد غیر رسمی وجود دارد که مسلمانان برای انجام اعمال عبادی در آنها تجمّع می کنند ولی این مسجد، نخستین مسجدی است که پس از گذشت دو قرن، مجوز ساخت گرفته است و تمام هزینه ساخت آن، که بالغ بر ۱ میلیون یورو است، توسط دولت این کشور پرداخت شده است.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار