تاریخ انتشار :

اسکاتلند

ابتکار مؤسسه خیریه برای معرفی اسلام در مدارس اسکاتلند

مؤسسه خیریه اسلامی شهر «داندی» در اسکاتلند با اهدای لوازم آموزشی به بیش از ۱۲۰۰ دانش‌آموز مدارس در طول دو سال تحصیلی تلاش کرده است تا با تصورات اشتباه دانش‌آموزان در مورد اسلام مقابله کند.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه خبری «thecourier»، اقدام خیرخواهانه مؤسسه اسلامی «دانش‌آموختگان حضرت محمد(ص)» شامل آکادمی‌های «هریس»، «مورگان» و دبیرستان «کرایجی» در شهر داندی بوده است و به نوجوانان غیرمسلمان کمک کرده تا درک بهتری از مسلمانان داشته باشند.


«رضوان رفیق»، مسئول هماهنگی این پروژه گفت: اغلب من و همکارانم دانش‌آموزانی را می‌دیدیم که اسلام را با تروریسم مرتبط می‌دانستند اما پس از این انفاق‌ها، اکثر آنان می‌گویند نظرشان در مورد اسلام تغییر کرده است.
با استفاده از فرم نظرسنجی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، رضوان و همکارانش اعلام کردند که ۹۸ درصد دانش‌آموزان شهر داندی شناخت خود را از اسلام و مسلمانان افزایش داده‌اند.
رضوان در این باره گفت: این هدایا برای از بین بردن موانع ارتباطی است و تاکنون نتیجه خوبی داده است.
وی افزود: در طول سال با ۱۲۰۰ دانش‌آموز در مورد اسلام صحبت کرده‌ایم و ۹۸ درصد آنان گفته‌اند پس از صحبت، شناخت آنها از اسلام و مسلمانان بهتر شده است.
رضوان ادامه داد: اولین بار که با دانش‌آموزان ملاقات کردیم از آنها خواستیم تصور خود را از اسلام روی کاغذی بنویسند و اکثر آنها کلماتی مانند تروریست و داعش بکار برده بودند که البته به خاطر روراست بودن از آنها تشکر می‌کنیم.
وی گفت: وظیفه خود دانستیم که برای معرفی اسلام حقیقی قدمی برداریم و با اهدای لوازم آموزشی توانستیم دانش‌آموزان را با آموزه‌های پیامبر اکرم(ص) آشنا کنیم.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار