تاریخ انتشار :

فرودگاه ناریتا

ایجاد نمازخانه و ارائه غذای حلال در فرودگاه‎های ژاپن

فرودگاه‎های ژاپن به منظور جذب توریست‎های مسلمان اقدام به احداث نمازخانه و ارائه غذای حلال کرده‎اند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از پایگاه خبری On Islam، فرودگاه های بین المللی ژاپن در تلاش برای جذب هر چه بیشتر مسافران مسلمان نمازخانه های جدیدی احداث کرده و غذاهای حلال به مشتریان مسلمان خود ارائه می کنند.
مدیر روابط عمومی فرودگاه ناریتا در ژاپن در این ارتباط می گوید: ما به دنبال ایجاد فرودگاه هایی هستیم که مسلمانان و سایر مسافرانی را که برای تماشای بازی های المپیک به ژاپن سفر می کنند به خود جذب کنند.
وی خاطرنشان کرد که مسئولان فرودگاه ها باید تبلیغات بیشتری در مورد وجود نمازخانه و سایر تسهیلاتی که مسلمانان می توانند از آنها استفاده کنند انجام دهند.
فرودگاه های ژاپنی مدتی است که برای ارائه تسهیلات بیشتر به مسلمانان و جذب توریست از کشورهای مسلمان با یکدیگر رقابت می کنند.
از جمله اقداماتی که این فرودگاه ها در این ارتباط صورت داده اند افزایش تعداد نمازخانه ها و ارائه غذاهای تهیه شده منطبق با اصول شریعت اسلامی است.
این اقدامات در حالی صورت می گیرد که ژاپن خود را برای برگزاری بازی های المپیک تابستانی سال ۲۰۲۰ میلادی آماده می کند.
فرودگاه ناریتا در منطقه چیبای ژاپن یکی از فرودگاه هایی است که اقدام به نصب تابلوهایی در طبقات اول و دوم برای نشان دادن مسیر نمازخانه نموده است.
این نمازخانه ها با یک قالیچه مفروش شده و مسیر قبله نیز به وسیله یک علامت راهنما مشخص شده است.
قرار است در آینده نزدیک وضوخانه هایی نیز برای سهولت مسلمانان در این نمازخانه ها تعبیه شود.
فرودگاه کانسای نیز که در سال ۲۰۰۶ میلادی اقدام به احداث یک نمازخانه برای مسلمانان نمود در ماه آگوست میلادی از برنامه خود برای ایجاد دو نمازخانه در سال آینده میلادی خبر داد.
فرودگاه های اوزاکا و هاندا نیز از فرودگاه های دیگر ژاپنی هستند که برنامه های خود را برای افزایش مکانی برای عبادت مسافران مسلمان اعلام کرده اند.
اسلام از دهه ۱۹۲۰ میلادی و به وسیله صدها مهاجر ترک وارد کشور ژاپن شد.
در سال ۱۹۳۰ میلادی تعداد مسلمانان ژاپن به حدود ۱۰۰۰ نفر از ملیت های مختلف رسید.
این در حالی است که در حال حاضر حدود ۱۲۰ هزار مسلمان در ژاپن زندگی می کنند
منبع: رسا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار