تاریخ انتشار :

انگلیس

۲۵ ستاره مسلمان لیگ برتر انگلیس

خیلی از ستاره‌های محبوب دنیای فوتبال مسلمان هستند و خیلی از این ستاره‌های مسلمان در لیگ برتر انگلیس حضور دارند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) در میان ستارگان مطرح دنیای فوتبال، مسلمانان بسیاری وجود دارند که شاید کمتر کسی همه آنها را بشناسد. در این مطلب ۲۵ بازیکن برتر مسلمان لیگ برتر انگلیس را معرفی می‌کنیم.

 

۲۵- کورت زوما (چلسی)

کورت زوما مدافع چلسی است و بازی‌های زیادی در ترکیب این تیم انجام داده است، البته از زمان آمدن کونته اوضاع برای او به خوبی پیش نمی‌‎رود و امیدوار است بتواند خودش را به مربی ایتالیایی ثابت کند.

۲۴- مروان فلینی (منچستریونایتد)

فلینی هافبک منچستریونایتد است. ملی‌پوش اهل بلژیک از اورتون به یونایتد پیوست. وقتی مویس، سرمربی یونایتد بود، او تنها خرید تابستانی این مربی بود.

۲۳- باکاری سانیا (منچسترسیتی)

ستاره اسبق آرسنال، باکاری سانیا، در تابستان ۲۰۱۴ به منچسترسیتی پیوست. دفاع راست فرانسوی قبل از این انتقال ۷ فصل در آرسنال بازی کرده بود.

۲۲- آسمیر بگوویچ (چلسی)

آسمیر بگوویچ در جولای ۲۰۱۵ از استوک به چلسی پیوست. دروازه‌بان اهل بوسنی ذخیره تایبوت کورتوا است و کمتر در استمفوردبریج به میدان می‌رود.

۲۱- گرانیت ژاکا (آرسنال)

هافبک آلبانیایی تبار تیم ملی سوئیس تابستان ۲۰۱۶ با قرارداد ۳۰ میلیون پوندی از بورسیا مونشن گلادباخ به آرسنال پیوست. این بازیکن ۲۴ ساله تا به حال ۲۵ بازی برای توپچی‌ها انجام داده و ۳ گل هم به ثمر رسانده است.

۲۰- یحیی توره (منچسترسیتی)

یایا توره توانسته خودش را به عنوان یکی از بهترین هافبک‌های جزیره ثابت کند. ملی‌پوش اهل ساحل عاج در سال ۲۰۱۰ از بارسلونا به سیتی پیوست.

 

۱۹- مامادو ساخو (لیورپول)

در تابستان ۲۰۱۳ ساخو از پاری‌سن‌ژرمن به لیورپول پیوست. مدافع فرانسوی نتوانست جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم یورگن کلوپ به دست آورد و از ماه‌های اول فصل ۱۷-۲۰۱۶ اوضاع خوبی ندارد.

۱۸- امره جان (لیورپول)

امره جان در تابستان ۲۰۱۴ از بایر لورکوزن به لیورپول پیوست. ملی‌پوش آلمانی توانسته در هفته‌های اخیر جایگاهش را در ترکیب تیم کلوپ هم به دست آورد.

۱۷- ناصر چادلی (وست برومویچ)

در تابستان ۲۰۱۶ چادلی از تاتنهام به وست برومویچ پیوست. ملی‌پوش اهل بلژیک یک هافبک است و نتوانست در وایت هارت لین انتظارات پوچتینو را برآورده کند.

۱۶- احمد موسی (لسترسیتی)

احمد موسی در جولای ۲۰۱۶ از زسکا مسکو به لسترسیتی پیوست. این نیجریه‌ای ۲۴ ساله قبل از ترانسفرش به انگلیس برای زسکا ۴۲ گل زده بود.

۱۵- اسلام سلیمانی (لسترسیتی)

اسلام سلیمانی در تابستان ۲۰۱۶ از اسپورتینگ لیسبون به لسترسیتی پیوست. هافبک الجزایری بعد از قهرمانی خیره کننده روباه‌ها در فصل ۱۶-۲۰۱۵ نظر رانیری را به خود جلب کرد.

۱۴- ابراهیم آفلای (استوک سیتی)

در تابستان ۲۰۱۵ آفلای از بارسلونا به استوک سیتی پیوست. ملی‌پوش هلندی کارش را در هلند و با آیندهوون آغاز کرده است.

۱۳- عدنان یانوزای (منچستریونایتد)

یانوزای بازیکن یونایتد است که به طور قرضی به ساندرلند رفته است. ملی‌پوش بلژیکی دوباره با دیوید مویس، سرمربی اسبق شیاطین سرخ در ساندرلند همکاری می‌کند.

 

۱۲- یونس کابل (واتفورد)

کابل در آگوست ۲۰۱۶ از ساندرلند به واتفورد پیوست. هافبک اسبق تاتنهام سابقه بازی در تیم ملی فرانسه را هم دارد.

۱۱- موسی دمبله (تاتنهام)

در سال ۲۰۱۲ دمبله از فولام به تاتنهام پیوست. هافبک بلژیکی بیش از ۶۰ بار در تیم ملی کشورش بازی کرده است.

۱۰- موسی سیسوکو (تاتنهام)

موسی سیسوکو در تابستان ۲۰۱۶ از نیوکاسل به تاتنهام پیوست. ملی‌پوش فرانسوی بیش از ۵۰ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده است.

۹- ژردان شقیری (استوک سیتی)

شکیری در سال ۲۰۱۵ از اینتر به استوک پیوست. هافبک ملی‌پوش سوئیسی بیش از ۵۰ بازی ملی هم در کارنامه‌اش دارد.

۸- احمد المحمدی (هال سیتی)

در سال ۲۰۱۳ المحمدی از ساندرلند به هال سیتی پیوست. هافبک مصری بیش از ۷۰ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده است.

۷- محمد الننی (آرسنال)

در ژانویه ۲۰۱۶ الننی از بازل به آرسنال پیوست. هافبک مصری بیش از ۴۰ بازی ملی در کارنامه‌اش دارد.

۶- ریاض محرز (لسترسیتی)

محرز در قهرمانی لستر در فصل ۱۶-۲۰۱۵ نقش چشمگیری داشت و توانست توجهات را به خود جلب کند. مهاجم الجزایری به عنوان بهترین بازیکن سال آفریقا هم انتخاب شد.

 

۵- ایلکای گوندوگان (منچسترسیتی)

گوندوگان در تابستان ۲۰۱۶ از دورتموند به من سیتی پیوست. ملی‌پوش آلمانی ۲۰ بازی ملی دارد و ۴ گل هم برای تیم ملی کشورش زده است.

۴- شکودران موستافی (آرسنال)

در تابستان ۲۰۱۶ و در روزهای پایانی بازار نقل و انتقالات موستافی از والنسیا به آرسنال پیوست. مدافع آلمانی توانسته در این مدت کم خودش را به ترکیب اصلی توپچی‌ها تحمیل کند.

۳- انگولو کانته (چلسی)

در تابستان ۲۰۱۶ کانته از لستر به چلسی پیوست. هافبک فرانسوی به خاطر عملکرد فوق‌العاده‌اش در لستر و قهرمانی به همراه این تیم و البته نقشی که در قهرمانی داشت مشتریان زیادی پیدا کرد.

۲- پل پوگبا (منچستریونایتد)

پوگبا در تابستان ۲۰۱۶ از یوونتوس به منچستریونایتد پیوست و رکورد نقل و انتقالات را هم شکست. هافبک فرانسوی پیش از این در سال ۲۰۱۲ اولدترافورد را به مقصد یوونتوس ترک کرده بود و ۴ سال بعد دوباره بازگشت.

۱- مسوت اوزیل (آرسنال)

اوزیل در تابستان ۲۰۱۳ از رئال مادرید به آرسنال پیوست. او یکی از بزرگترین بازیکنان مسلمان است و از ۳ سال پیش که به توپچی‌ها ملحق شده تبدیل به یکی از بزرگترین بازیکنان این تیم شده است.

منبع: تسنیم

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار