تاریخ انتشار :

حجت الاسلام علی اکبر ناصری

شیفتگی اسقفِ مسیحی به امام(ره) و انقلاب اسلامی

سفیر سابق ایران در واتیکان گفت: اسقف کاپوچی جمله معروفی داشت و می گفت: “مردم ایران باید به مدار ولی فقیه وحدت و یکپارچگیشان را حفظ کنند و در مقابل صهیونیست بین الملل و استکبار جهانی مقاومت کنند”.. ایشان نسبت به ایران، اسلام، انقلاب اسلامی و امام(ره) و رهبری بسیار علاقه مند و طرفدار بود و خط ولایی آرمان امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری در منطقه را حمایت می کرد.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) اسقف «هیلاریون کاپوچی» در سال ۱۹۲۲ میلادی در شهر «حلب» سوریه متولد شد و از سال ۱۹۶۵ به عنوان اسقف از سوی کلیسای کاتولیک به بیت المقدس رفت. کاپوچی به مواضع خود علیه رژیم اشغالگر فلسطین شناخته می شد و در سال ۱۹۷۴توسط این رژیم بازداشت و دادگاهی نظامی وی را به ۱۲ سال زندان محکوم کرد.

وی در سال ۱۹۷۸ بعد از ۴ سال زندان آزاد شده و تا زمان درگذشت خود در شهر رم ایتالیا در تبعید زندگی می کرد. کاپوچی با این وجود به حمایت از فلسطینی ها ادامه داده و در فوریه ۲۰۰۹ در ناوگان آزادی برای کمک رسانی به ساکنان تحت محاصره غزه که توسط نیروهای اشغالگر مصادره و توقیف گردید، مشارکت داشت. کاپوچی همچنین در سال ۲۰۱۰ نیز در کشتی مرمره برای شکست محاصره غزه حضور داشت..

حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر ناصری سفیر سابق ایران در واتیکان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه گفت: زمانی که در واتیکان حضور داشتم توفیقی برای من حاصل شد که ۳ بار اسقف کاپوچی به دیدن من در سفارت آمد  و من هرچه خواستم به بازدید وی بروم بر اساس آموزه های دینی که به آن معتقد بودم که ایشان بزرگتر به لحاظ سنی است اما ایشان قبول نکرد و گفت وظیفه من است ایشان در آن زمان حدود ۹۰ سال داشتند.

سفیر سابق ایران در واتیکان گفت: این اقدام اسقف کاپوچی نشانه تواضع و فروتنی خاص این بزرگ مرد بود.

وی ادامه داد: در سال ۸۸ و دورانی  که موضوع فتنه در ایران مطرح شده بود این اسقف واتیکان بسیار جوش و خروش داشت و به شدت به نظام و انقلاب اسلامی ایران معتقد و حساس بود. می گفت شما دشمنان زیادی مثل آمریکا و اسراییل دارید و از اینکه فتنه بوجود آمده بود اظهار ناراحتی شدیدی می کرد.

حجت الاسلام ناصری خاطر نشان کرد: ایشان جمله معروفی داشت و می گفت “مردم ایران باید به مدار ولی فقیه وحدتشان را حفظ کنند” و مثال قشنگی که می زد این بود که زمانی که بچه بودیم و می خواستیم آب بخوریم با دو دستمان و با انگشتان چسبیده به هم آب می خوردیم آنگاه اسقف با دستان لرزانش نشان می داد که اگر این انگشتان را باز کنیم آبی در آن جمع نمی شود .

سفیر سابق ایران در واتیکان گفت: ایشان به شدت نسبت به امام(ره)، ایران و اسلام اعتدالی تعاملی خردورز شیعی عشق و علاقه وافر داشتند وبه مقاومت اسلامی  با همه وجودش معتقد بود و نسبت به اسراییل به عنوان صهیونیسم بین الملل و استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا با حساسیت و با بغض و تقابل خاصی ابراز نظر می کرد .

وی با اشاره به برخی از ویژگی های اسقف کاپوچی گفت: او بسیار متواضع با رافت و رحمت بود و در مراسم تودیع من حضور داشتند و صحبت می کردند و از اولین کسانی بودند که اوایل انقلاب اسلامی  خدمت امام(ره) رسیدند و تاپایان عمر هم  با همان حال و هوا بودند به خلاف برخی ها که از انقلاب برگشتند .

    علاقه مند به امام(ره) رهبری و طرفدار منویات رهبری در منطقه

حجت الاسلام ناصری ادامه داد: ایشان نسبت به ایران، اسلام، انقلاب اسلامی و امام(ره) و رهبری بسیار علاقه مند و طرفدار بود و خط ولایی آرمان امام(ره) و منویات مقام معظم رهبری در منطقه را ایشان به نوعی تعقیب و حمایت می کرد و با همه وجودش معتقد بود.

وی با اشاره به دلیل تبعید اسقف کاپوچی به ایتالیا گفت: به دلیل مخالفت هایی که نسبت به آمریکا و صهیونیست ها داشت آن زمان به ایتالیا واتیکان تبعید شده بودند و از چهره ها و شخصیت های  ضد صهیونیستی و حامی مقاومت بود .

وی در پایان با تاکید بر اینکه لازم است از این بزرگ مرد تجلیل شود افزود: با توجه به نشست هایی که با ایشان داشتم و از آنجا که ایشان  ایرانی و مسلمان نبود و در کسوت یک اسقف بود بیش از دیگران  نسبت به ایران و انقلاب اسلامی اعتقاد و تعصب داشت و جمله معروف ایشان این بود “مردم ایران باید به مدار ولی فقیه وحدت و یکپارچگیشان را حفظ کنند و در مقابل صهیونیست بین الملل و استکبار جهانی مقاومت کنند”.

 

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار