تاریخ انتشار :

کنیا

تلاش کنیا برای تبدیل شدن به کانون اقتصاد اسلامی در آفریقا

دولت کنیا در تلاش است بسترهای لازم را برای توسعه اقتصاد اسلامی و تبدیل این کشور به کانون اقتصاد اسلامی در قاره آفریقا فراهم آورد.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)به نقل از پایگاه خبری «Daily Nation»، اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیا هفته گذشته اصلاحیه قانون بیمه این کشور را به تأیید رساند تا شرایط را برای توسعه اقتصاد اسلامی در این کشور مساعدتر کند.

این قانون جدید زمینه را برای صدور مجوز و تنظیم کسب‌وکار بیمه تکافل در کنیا فراهم می‌کند تا مشوقی برای سرمایه‌گذاری بین‌المللی به ویژه از سوی کشورهای اسلامی باشد.

«تکافل» یک نظام بیمه اسلامی است و که به عنوان روشی مبتنی بر ضمانت مشترک اعضای یک گروه در برابر ضرر و زیان‌های احتمالی وارد بر هر یک از آنها مطرح می‌شود و سال‌ها است که در دیگر کشور‌های اسلامی اجرا می‌شود.

این اصلاح قانون یک هفته پس از آن انجام شد که سازمان بازار سرمایه کنیا به عنوان یکی از اعضای شورای خدمات مالی اسلامی مالزی پذیرفته شد.

شورای خدمات مالی اسلامی مالزی در کوالالامپور، نهاد تنظیم استاندارد جهانی در حوزه امور و خدمات مالی است که در راستای توسعه خدمات مالی اسلامی شفاف و محتاطانه فعالیت می‌کند.

اقتصاد اسلامی برای مسلمانان به دلیل انطباق آن با قوانین دینی و برای غیرمسلمانان به دلیل انعطاف‌پذیری و حاشیه خطر کم مورد توجه است و به طور مرتب در حال رشد است.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار