تاریخ انتشار :

روسیه

انتشار ترجمه‌های روسی «مسلمانان در تاریخ روسیه» و «حکمت عبادات»

دو کتاب «مسلمانان در تاریخ نوین امپراطوری روسیه» و «حکمت عبادات» با همکاری بنیاد مطالعات اسلامی روسیه به زبان روسی چاپ و منتشر شد.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از پایگاه خبری islamfond.ru، بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با همکاری انستیتو شرق‌شناسی آکادمی علوم روسیه در راستای اهمیت مسلمانان در تاریخ نوین امپراطوری روسیه، از طریق انتشارات صدرا اقدام به ترجمه و نشر کتاب «مسلمانان در تاریخ نوین امپراطوری روسیه» به زبان روسی کرده است.


این کتاب مجموعه‌ای از مقالات نویسندگان و فیلسوفان برجسته است که توسط دکتر ولادیمیر بابرونیکوف، رئیس تحقیقات علمی انستیتوی فلسفه گردآوری شده است.
از آنجا که مسلمانان امپراطوری روسیه در سال‌های اخیر مورد توجه مورخان روسی و غیر روس قرار گرفته‌اند، بنیاد مطالعات اسلامی تصمیم گرفت مجموعه‌ای از مقالات مفید را در یک کتاب به چاپ برساند تا اطلاعات صحیح و جامعی در خصوص مسلمان در تاریخ نوین امپراطوری روسیه برای مخاطبین روس و غیر روس ارائه دهد.
انتشار ترجمه روسی «حکمت عبادات»
همچنین بنیاد مطالعات اسلامی روسیه با همکاری بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی «اسرا»، کتاب حکمت عبادات را به قلم آیت‌الله العظمی جوادی آملی، ترجمه بورس نوریک و ویراستاری علمی یوری آوریانوف توسط انتشارات صدرا به زبان روسی منتشر کرده است.
این کتاب شامل مجموعه مباحثی پیوسته توسط آیت‌الله العظمی جوادی آملی به شاگردان و پیروانش است. در متن کتاب، احادیثی از پیامبر(ص) و امامان شیعه در زمان‌های مختلف نوشته شده است. خواندن این کتاب، مخاطب را به تعمیق افکار و ابعاد معنوی درونی تشویق می‌کند.
هدف بنیاد مطالعات اسلامی از ترجمه و انتشار این کتاب به زبان روسی این است که مخاطب را بر آن دارد تا در مورد جایگاه خود در جهان هستی، سرنوشت اخروی، در مورد اینکه چه کسی را و چگونه باید پرستش کند و به چه چیزی امید ببندد، بیندیشد.
انتخاب این کتاب که سرشار از نکاتی ظریف است، می‌تواند هر خواننده‌ای را با هر ملیتی به فکر انداخته و به این نتیجه برساند که هیچ لذتی، بالاتر از پرستش خداوند یکتا نیست.
نشر و ترجمه این کتاب به زبان روسی، افتخار بزرگی برای بنیاد مطالعات اسلامی روسیه است با این هدف که بتواند سهمی هر چند کوچک در انتقال اندیشه‌های معنوی و بیداری افراد داشته باشد.

 

کتاب حکمت عبادات

منبع: ایکنا

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار