تاریخ انتشار :

ایرلند

سطح تحصیلات مسلمانان ایرلند نسبت به غیرمسلمانان بالاتر است

تحقیقات جدید موسسه پیو که روز گذشته منتشر شد نشان داد مسلمانان کشور ایرلند در مقایسه با جمعیت غیرمسلمان این کشور، تحصیل‌کرده‌تر هستند.

  به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از  aboutislam، یک تحقیقات جدید نشان داد مسلمانان ایرلند در مقایسه با جمعیت اصلی این کشور تحصیل‌کرده‌تر بوده و به بالاترین میانگین سال‌های تحصیلی در یک کشور اروپایی دست می‌یابند.

موسسه تحقیقات پیو در واشنگتن در گزارش جدید آمار تحصیلات و تحقیقات دنیا نوشت: ایرلند یکی از معدود کشورهای اروپایی است که در آن مسلمانان به طور میانگین ۱۱٫۸ سال تحصیلی را به پایان رسانده و یا اینکه ۱ سال بیشتر از غیرمسلمانان به تحصیل کردن مشغول هستند.

در این مطالعه همچنین آمده است مسلمانان در کشورهای ایرلند، انگلستان، لیتوانی، اسلواکی، استونی، جمهوری چک و مجارستان نسبت به کشورهایی که تنها اجازه ورود مهاجران تحصیل‌کرده را می‌دهند، دارای سطح تحصیلات بالایی هستند.

در این مطالعه آمده است: برای مثال کشور ایرلند در اواخر ۱۹۹۰ رونق اقتصادی بسیار بالایی داشته و مهاجرین و پناهجویان پاکستانی و آفریقایی بسیار حرفه‌ای را به خود جذب کرد و تا اندازه‌ای نیز همین مسئله سبب شد سطح تحصیلات مسلمانان این کشور بسیار بالا باشد.

وضعیت دیگر کشورهای اروپایی که در آن‌ها مسلمانان تحصیلات کمتری دارند این گونه نبوده است. در دیگر کشورهای اروپایی مسلمانان تحصیلات کمتری دارند. برای مثال در گرجستان مسلمانان میانگین ۱۰٫۸ سال تحصیلات و در اسپانیا کمتر از ۵٫۸ سال تحصیلات دارند. در فرانسه نیز مسلمانان ۲٫۹ سال کمتر از غیرمسلمانان تحصیلات دارند. این مطالعه همچنین نشان داد که آمار تحصیلات بسیاری از کشورهای اروپایی در دهه‌های اخیر تحت تاثیر پناهندگان و مهاجران جویای کار قرار گرفته است.

گفته می‌شود جمعیت مسلمانان ایرلند ۷۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود که ۲ هزار نفر آنان را مسلمانان تشکیل می‌دهند. یک آمار سال ۲۰۱۱ نیز نشان داد که از ۴۹ هزار و ۲۰۴ مسلمان در ایرلند، تقریبا ۱۲ هزار نفرشان کودکان مدرسه‌ای هستند و این آمارها نیز نسبت به سال ۲۰۰۶، ۵۱% افزایش نشان داده است.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار