تاریخ انتشار :

هند

پویش مجازی هندی‌ها در استقبال از میلادالنبی

هم‌زمان با جشن‌های میلاد حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) در شهرهای مختلف جهان، کاربران هندی شبکه‌های مختلف اجتماعی در پویشی مجازی این اتفاق مبارک را گرامی داشتند.

به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   به نقل از پایگاه خبری «New Indian Express»، شبکه‌های اجتماعی هند به مناسبت میلاد پیامبر مملو از پوسترهایی شده که در آن سخنان شخصیت‌ها و افراد مشهور مسلمان و غیرمسلمان در مورد حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) نوشته شده است.

از «ناراینه گورو»، از قدیسان هند که پیامبر اسلام را جواهر و گوهر خطاب می‌کند، گرفته تا «آرنولد ون دورن»، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی که چندی پیش مسلمان شد؛ سخنان این شخصیت‌های سیاسی دست به دست در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.

از جمله این پوسترها سخنان مهاتما گاندی، رهبر فقید هند در مورد حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) است که گفت «جالب است بدانید که بهترین کسی که امروزه بدون هیچ چون و چرایی، در قلب میلیون‌ها انسان جا گرفته، محمد است. از اینجا من متقاعد شده‌ام که این شمشیر نبود که در آن روزها مردم زیادی را تسلیم اسلام کرد. محمد سخت ساده زیست بود. مثل دیگر پیامبران متقی بود. به شدت امانتدار بود. از خودگذشتگی شدید نسبت به دوستان و پیروان، جسارت، بی‌باکی و توکل مطلق به خدا در رسالت شخصی، از ویژگی‌های محمد(صلی الله علیه وآله) بود».

«شامی بیبکاناندو»، فیلسوف هندی گفته است: حضرت محمد پیام‌آور برابری و برادری مسلمانان و نوع بشر بود.

«جایالالیتا جایارام»، بازیگر و سیاستمدار برجسته هندی و دبیرکل فدراسیون هندیان دراویدی در مورد پیامبر اسلام می‌گوید: آموزه‌های حضرت محمد(صلی الله علیه وآله) تضمین‌کننده صلح در هندوستان است. او نه تنها موعظه‌گر فضائل اخلاقی بلکه الگوی فضائل اخلاقی بود.

انتشار این پوسترها در شبکه‌های اجتماعی هند به موضوع بحث تبدیل شده به‌ویژه اینکه در برخی نقاط این کشور برگزاری جشن‌ها و مراسم‌ برای اقلیت مسلمان مورد مخالفت قرار می‌گیرد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار