تاریخ انتشار :

روسیه

سلسله کتب اسلامی جدید به روسی منتشر شد

بنیاد مطالعات اسلامی روسیه مجموعه کتاب‌های اسلامی را در قالب مجموعه‌ای با عنوان «مذهب در جهان معاصر» به زبان روسی چاپ و منتشر کرد.

 به گزارش رهیافته (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) از روسیه، این مجموعه شامل مجموعه مقالاتی ارزشمند در حوزه‌های مختلف از نقطه نظرات اسلامی بوده که تاکنون سه کتاب از آن به چاپ رسیده است.
کتاب اول با عنوان «نگرش‌های اسلامی در مطالعات زنان» زیر نظر حمیدرضا آیت الهی است که در آن مقالاتی از محققان ایرانی ـ مذهب‌شناسان، فیلسوفان، جامعه‌شناسان، روانشناسان و پزشکان در خصوص فمینیسم و تأثیرات آن بر جامعه آورده شده و اطلاعات بسیار مفیدی نیز برای تحکیم بنیان خانواده و توصیه‌های لازم به نگارش درآمده است.


کتاب دوم از این مجموعه با موضوع «مسائل مهم تربیت در خانواده» است که با ویراستاری علمی «رئیس ایزمایلوف» به چاپ رسیده است.
این کتاب شامل مجموعه مقالاتی از نویسندگان و پژوهشگران ایرانی و اروپایی است که به تربیت در خانواده پرداخته است و با مطالعه آن می‌توان با نقطه‌نظرات گوناگون و جهت گیری‌های مختلف آشنا شد.
کتاب سوم با عنوان «اسلام و مدرنیته» با ویراستاری علمی یوگنیا فرولوا منتشر شده است. در این کتاب‌ها که توسط انتشارات صدرا چاپ شده، سعی شده که موضوعات مختلف از نقطه نظر اسلامی بررسی شود.
این کتاب‌ها همگی شامل مجموعه مقالاتی ارزشمند از نویسندگان مختلف است که مطالعات اسلامی را در حوزه‌های مختلف بررسی می‌کنند.
با توجه به اینکه خانواده و تحکیم بنیان آن از نکات بسیار اساسی در زندگی هر فرد است، بنیاد مطالعات اسلامی بر آن شد تا مجموعه‌ای از مقالات و کتاب‌های بسیار ارزنده‌ای را در این سری بگنجاند و نه تنها از قلم ایرانیان، بلکه از نقطه‌نظرات دیگر افراد و ملیت‌ها نیز در این زمینه بهره جوید و بتواند منبع بسیار ارزشمندی را در اختیار خانواده‌ها قرار دهد.
از این مجموعه، کتاب‌ها و مجموعه مقالات دیگری نیز در ماه‌های آینده به چاپ خواهد رسید.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار