تاریخ انتشار :

در تانزانیا

نمایشگاه «کتیبه‌های فارسی در مساجد جهان»

نمایشگاه «کتیبه‌های فارسی در مساجد جهان» به همت رایزنی فرهنگی ایران در تانزانیا، شب گذشته، ۲۸ آبان‌ماه، در مسجد «الغدیر» شهر دارالسلام افتتاح شد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)علی باقری، رایزن فرهنگی ایران در تانزانیا درباره برگزاری این نمایشگاه گفت: نمایشگاه «کتیبه‌های فارسی در مساجد جهان» با هدف معرفی جایگاه ایران و زبان فارسی در گسترش مساجد و همچنین معرفی بخشی از خدمات متقابل اسلام و ایران، در مسجد شیعیان شهر دارالسلام برگزار شده است.

327411_587
وی در ادامه افزود: رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تانزانیا، پژوهشکده زبان شناسی ایران و پژوهشگاه میراث فرهنگی کشورمان در برگزاری این نمایشگاه مشارکت داشته‌اند و نمایشگاه تا  ۳۰ آبان‌ماه ادامه دارد.
باقری تأکید کرد: این نمایشگاه همچنین با برنامه‌ریزی صورت‌گرفته، در چند مجموعه فرهنگی در شهر دارالسلام و همچنین جزیره زنگبار برپا خواهد شد و با توجه به استقبال مردم از برنامه افتتاحیه، پیش‌بینی می‌شود افراد بسیاری طی ایام برپایی نمایشگاه، از آن بازدید کنند.
همچنین مرتضی رضوانفر، عضو هیئت علمی پژوهشکده زبان شناسی کشورمان که برای برگزاری نمایشگاه «کتیبه‌های فارسی در مساجد جهان» در تانزانیا حضور یافته است، در این باره گفت: این نمایشگاه حاصل طرح پژوهشی گسترده‌ای در بخشی از کشورهای جهان از جمله روسیه، آذربایجان، ارمنستان، هند، ترکیه، کنیا و گرجستان طی چند سال اخیر است و کشورهای دیگری نیز در برنامه این پژوهش قرار دارد.
به گفته وی برگزاری نمایشگاه‌های برون‌مرزی می‌تواند دستاوردهای مطلوبی در معرفی چهره فرهنگی ایران و همچنین تعامل میان دولت‌ها برای حفاظت از آثار مشترک داشته باشد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار