تاریخ انتشار :

تغییر نام به فاطمه بدون تشریفات قانونی

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر کدام از بانوان که تمایل دارند نام خود را به فاطمه یا زهرا تغییر دهند از امروز تا ۱۳ رجب این تغییر نام بدون هیچگونه تشریفات قانونی برای آنها انجام خواهد شد.

 به گزارش رهیافتگان به نقل از مشرق، محسن کرمی معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشور گفت: استان های قم، خراسان جنوبی و خراسان رضوی به ترتیب بیشترین القاب حضرت فاطمه را برای فرزندان خود انتخاب کرده اند.وی همچنین اعلام کرد:  تاکنون ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نام از القاب حضرت فاطمه زهرا (س) در کشور ثبت شده که از این تعداد ۴میلیون و ۲۰۰ هزار فاطمه، دو میلیون و ۹۰۰ هزار زهرا و مابقی سایر القاب حضرت فاطمه (س) است.

معاون سازمان ثبت احوال خاطرنشان کرد: هم اکنون نام شش میلیون و ۶۰۰ هزار نفر به عنوان سادات در کشور به ثبت رسیده است که استان مازندران با ۶۲۰ هزار نفر، یزد با ۲۰۰ هزار و کهگیلویه و بویراحمد با ۱۱۰ هزار نفر بیشترین آمار سادات را به خود اختصاص می دهند.

این مقام مسئول ادامه داد: با همکاری برخی نهادها، شیوه نامه سادات در ثبت احوال تهیه و دبیرخانه ای نیز در ۳۱ استان کشور راه اندازی شده است تا در سالروز میلاد حضرت زهرا (س)، مراسم تجلیل و بزرگداشت سادات را برگزار کنند.

کرمی همچنین راه اندازی گنجینه اسناد مشاهیر، مفاخر و شهدا در سطح کشور با تهیه دو هزار سند، صدور شناسنامه برای شهدا و اهدای آن به خانواده هایشان در مراسم مختلف و برگزاری همایش مهندسی نام گزینی در کشور را از جمله فعالیت های فرهنگی ثبت احوال کشور ذکر کرد.

وی یادآور شد: کشور ما ۲۵۰ هزار شهید را تقدیم انقلاب کرده است و در مناسبت های مختلف شناسنامه شهدا برای آنها صادر خواهد شد.

معاون ثبت احوال تصریح کرد: ما در صدد هستیم تا نام های قدسی، اسلامی و ایرانی را در کشور بین خانواده ها ترویج دهیم تا از انتخاب نام های نامناسب جلوگیری شود.

بیش از ۶میلیون و ۴۱۵ هزار سادات در سطح کشور

معاون امور اسناد هویتی سازمان ثبت احوال کشورهمچنین  از وجود ۶٫۴۱۵٫۴۹۳ سادات در کشور خبر داد.

کرمی با بیان اینکه ۶٫۴۱۵٫۴۹۳ سادات در کشور وجود دارد گفت: استان مازندران بالاترین جمعیت سادات نسبت به جمعیت استان را دارد.

وی گفت: استان مازندران ۶۱۶٫۰۷۸ سادات، استان یزد با ۱۹۷٫۰۸۲ سادات و استان کهگیلویه و بویراحمد با ۱۰۵٫۹۷۴ نفر سادات رتبه‌های اول تا سوم به لحاظ بالاترین جمعیت سادات نسبت به جمعیت استان را دارند.

وی همچنین از تشکیل دبیرخانه همایش سادات در سطح کشور برای برگزاری این جشن خبر داد و افزود: این جشن با همکاری ثبت احوال، سازمان اوقاف و امور خیریه، حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری :


  1. ترنج گفت:

    امام صادق(ع)فرمودند:شیطان گفت من از زیرکی پنج طایفه عاجــزم غــیرازاین پنج طایفه بقــــیه مردم دراختیارمن هستند

    اول : کسی که درهمه کارهایش برخدا توکل کند وبه ریسمان الهی چنگ زند .

    دوم: آنکه، شب وروز مشغول ذکـر خدا باشـــدوتسبیح گوید.

    سوم: بنده ای که درهمه جا آنچه بـرای خـود می پسندد برای برادر مؤمن خود هم ،همان را بـخواهد.

    چهارم : آنکه وقتی ،مصیبت وبلایی برسـراوآید جزع وفزع نکند.

    پنجم :کسی که راضی به قسمت وقـدرالهی باشدواندوه روزی نخورد.

آخرین اخبار