تاریخ انتشار :

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام می‌شود

رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پیش نشست دهمین دور گفت‌وگوهای دینی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان، گفت: تداوم گفت‌وگوهای دینی منجر به شناخت اسلام حقیقی می‌شود.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان)  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پیش نشست دهمین دور گفت‌وگوهای دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان امروز، ۲۴ آبان‌ماه با حضور ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدمهدی تسخیری، رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌و‌گوی ادیان، محمدعلی ربانی، رئیس مرکز مطالعات فرهنگی بین‌المللی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و جمعی از محققان و اندیشمندان کشورمان در این سازمان، برگزار شد.

322683_614
در این نشست، ابراهیمی‌ترکمان طی سخنانی، با تأکید بر تداوم گفت‌وگوهای دینی با واتیکان گفت: سعی ما بر این است که با برگزاری همایش‌های مشترک و گفت‌وگوهای سازنده، نقش به سزایی در گسترش ارتباطات فرهنگی داشته باشیم.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به برگزاری دوره‌های پیشین گفت‌وگوهای دینی با واتیکان اشاره کرد و گفت: در گذشته، واتیکان از فلسفه، عقاید و افکار شیعی شناخت زیادی نداشت، اما اکنون با برگزاری ۹ دوره موفق از این گفت‌وگوها توانسته‌یم زمینه لازم را برای معرفی اسلام و ایران اسلامی مهیا کنیم.
رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی همچنین اظهار کرد: پس از برگزاری ۹ دوره از گفت‌وگوهای دینی با واتیکان، دستاورد و تجربه‌های ارزشمند و سازنده‌ای حاصل شد که تحقق این مهم علاوه بر شناخت یکدیگر، به برقراری تعامل و روابط فرهنگی کمک به سزایی می‌کند.
وی در پایان گفت: از آنجایی که جمهوری اسلامی ایران با بهره‌گیری از پشتوانه‌های عظیم فرهنگی، تمدنی و دینی خود همواره در مسیر صلح و دوستی و گفت‌وگو با سایر ملل پیش قدم بوده است، امید است که دهمین دور گفت‌وگوی دینی با واتیکان با موفقیت برگزار شود.
در بخشی دیگر از این نشست، هر یک از حاضران در خصوص چگونگی برگزاری دهمین دور گفت‌وگوی دینی، موضوعات این دور از گفت‌وگوها، انتشار بیانیه‌ای مشترک و بهره‌گیری از قرآن کریم و روایات معصومین(ع) در مقالات این اجلاس، به توافق رسیدند.
بنابر اعلام این خبر، دور دهم گفت‌وگوی‌های دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفت‌وگوی ادیان واتیکان آذرماه سال جاری در شهر رُم برگزار می‌شود.
گفتنی است، نهمین دور گفت‌وگوی دینی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با شورای پاپی گفتگوی ادیان واتیکان با عنوان «‌گفت‌وگوی سازنده‌ی مسلمانان و مسیحیان برای مصلحت جامعه»،  آذرماه سال ۱۳۹۳ در تهران برگزار شد.

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار