تاریخ انتشار :

الازهر مصر

چاپ مقاله حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در کتاب الازهر مصر

مقاله حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی تحت عنوان”” احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی ” در کتابی از سوی الازهر مصر به چاپ رسید.

     به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )مقاله حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی تحت عنوان”” احترام به اختلاف، تنوع و همزیستی ” در کتابی از سوی الازهر مصر به چاپ رسید.

img09261685

این کتاب که با مقدمه و نظارت علمی احمد الطیب شیخ الازهر و رئیس کنفرانس جهانی مقابله با افراطی گری و تروریسم تهیه شده، با عنوان  “الازهر در مقابله با تفکر تروریستی” به چاپ رسیده است.

  حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغی در این مقاله با اشاره به این که مستفاد از قرآن کریم لزوم برقراری رابطه تعایشی بین امت است، گفت:  استواری و برقراری تعایش اسلامی در گرو فعال شدن عنصر “تبادل احترام میان  اتباع مذاهب نسبت به مقدسات یکدیگر” است.

مبلغی در بخش دیگری از مقاله خود، با بیان این که تعامل و تبادل اقتصادی به تعایش اسلامی معنی و قوام می بخشد، گفت: خشونت مذهبی و رفتارهای تروریستی، شرائط تبادل اقتصادی میان امت را تضعیف می کند که باید با آن مبارزه کرد.

یاد آور می شود حجت الاسلام والمسلمین مبلغی که به نمایندگی از شیعه و جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس گذشته الازهر با عنوان “مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری” حضور یافته بود، ضمن طرح نظریه تعایش اسلامی و مقومات آن، خواستار تدوین و نشر سند نفی خشونت مذهبی با حضور همه مذاهب اسلام، شد و گفت: لازم است سند دارای سه خصلت فراقومی، فرامذهبی (یعنی با تکیه بر همه مذاهب) و برخاسته از دین و جایگاه فتوا باشد.

شیخ الازهر در مقدمه کتاب یادشده می گوید: این کتاب در واقع حاوی مباحثی است که در پی درمان مشکلاتی همچون تطرف، غلو و تروریست است و فراروی مؤسسات علمی و فرهنگی راهی واضح برای مقابله با این انحرافات می گشاید.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار