تاریخ انتشار :

کلاس اسلام‌شناسی

کلاس اسلام‌شناسی در دانشگاه ارمنستان برگزار می‌شود

برگزاری کلاس‌های اسلام‌شناسی در دانشگاه دولتی ایروان، پایتخت ارمنستان در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با رئیس کرسی ایران‌شناسی این دانشگاه مورد موافقت قرار گرفت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان، موافقت با برگزاری کلاس اسلام‌شناسی در دانشگاه دولتی ایروان در حاشیه مراسم اهدای کتاب به کرسی ایران‌شناسی این دانشگاه صورت گرفت.
مجید مشکی، رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان با حضور در محل کرسی ایران‌شناسی دانشگاه دولتی ایروان بیش از دویست جلد کتاب به کتابخانه این کرسی اهدا کرد.

316449_229
این کتاب‌ها که عمدتاً از کتب مرجع هستند، در چارچوب تجهیز و توسعه امکانات کرسی ایران‌شناسی، به دانشگاه دولتی ایروان اهدا شد.
کتاب‌هایی چون قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به زبان ارمنی، قانون اساسی ایران به زبان فارسی، تاریخ جامع ایران، چندین جلد لغت‌نامه و فرهنگ، کلیات سعدی و دیوان حافظ از جمله کتب اهدایی هستند.
رایزن فرهنگی ایران در ارمنستان در حاشیه این مراسم طی نشستی با وارتان وسکانیان، رئیس کرسی ایران‌شناسی دانشگاه ایروان و اعضای هیئت علمی این کرسی به بررسی فعالیت‌های آینده رایزنی فرهنگی و کرسی ایران‌شناسی پرداخت و طی این جلسه توافقات ذیل به عمل آمد:
۱ـ برگزاری همایش خاقانی با حضور شخصیت‌هایی از ایران، گرجستان، روسیه، افغانستان، عراق و ارمنستان در ۲۸ آبان‌ماه ۹۵
۲ـ ارسال سرفصل دروس ایران‌شناسی از طرف کرسی به رایزنی فرهنگی
۳ـ ثبت نام برای کلاس‌های مکالمه زبان فارسی و راه‌اندازی مجدد این کلاس‌ها به استادی آقای ژرژ ابراهیمی
۴ـ راه‌اندازی کلاس‌های اسلام‌شناسی با حضور امام جماعت مسجد کبود ایروان بر اساس موضوعات پیشنهادی دانشجویان و اساتید کرسی اسلام‌شناسی
۵ـ  اعلام اسامی اساتید برای حضور در فرصت‌های مطالعاتی در ایران
۶ـ اعلام اسامی اساتید برای دوره دانش‌افزایی زبان فارسی در بنیاد سعدی
۷ـ برنامه‌ریزی مقدماتی برای برگزاری المپیاد زبان فارسی دانشجویان دانشگاه دولتی ایروان

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار