تاریخ انتشار :

اسکندر، پسر آرنود ون دورن، ضد اسلام و سیاستمدار سابق هلندی، که هر دو به اسلام گرویدند:

من متوجه شدم که پدرم پس از اسلام آوردن بسیار صلح طلب شده است

یونس همکلاسی مسلمانم، نمونه و الگویی از جوانان مسلمانی بود که مرا تشویق به اسلام آوردن کرد. او یک مسلمان درست کردار است که هر روز نکته تازه ای به من می آموخت. او در تعامل با من صبور بود و راهی برای اینکه با او به نحوی غیر مودبانه رفتار کنم، برایم وجود نداشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم محمد باغانی/ تقریبا یکسال بعد از اسلام آوردن سیاستمدار هلندی آرنود ون دورن که پیش از این از عناصر ضد اسلام به شمار می رفت، اسکندر فرزند او نیز بعد از بررسی قرآن، ضمن ادای شهادتین و شهادت بر وحدانیت خدا و رسالت حضرت محمد(ص) اسلام آورد.
ون دورن، عضو پیشین حزب راست افراطی آزادی (PVV) نیز سال گذشته بعد از پژوهشی عمیق پیرامون اسلام به این دین گرویده بود.
او از جمله رهبران این حزب بود که در سال ۲۰۰۸ به ساخت فیلم توهین آمیز فتنه که اسلام و قرآن را به خشونت مرتبط می ساخت، کمک کرده بود که بعد از اعتراضات گسترده مسلمانان به فیلم، شروع به مطالعه بیشتر درباره اسلام و پیامبر(ص) نمود که در نهایت منجر به اسلام آوردن او در سال ۲۰۱۳ شد.
در همین حال اسکندر فرزند ون دورن، یکی از ۳۷ نفری بود که در همایش بین المللی صلح دوبی اسلام آورد.
وی در همین زمینه گفت: من متوجه شدم که پدرم بعد از اسلام آوردن بسیار صلح طلب شده است، لذا این موضوع سبب شد که بفهمم نکته مثبتی در این دین وجود دارد و همین مسئله باعث شد تصورم نسبت به مسلمانها تغییر کند و لذا شروع به بررسی قرآن کردم.

 

عباس پهلوان واقعی بود. او از حسین و
اسکند ۲۲ ساله افزود: یونس همکلاسی مسلمانم، نمونه و الگویی از جوانان مسلمانی بود که مرا تشویق به اسلام آوردن کرد.
او اضافه کرد: دوست من یونس یک مسلمان درست کردار است که هر روز نکته تازه ای به من می آموخت.
فرزند ون دورن ادامه داد: او در تعامل با من صبور بود و راهی برای اینکه با او به نحوی غیر مودبانه رفتار کنم، برایم وجود نداشت.
در همین حال و بعد از گرویدن فرزند دورن به اسلام، وی برای چندمین بار، تاسف خود را بابت همکاری در تولید فیلم ضد اسلامی فتنه ابراز کرد.
وی گفت: مردم بر اساس یک سو تفاهم گمان می کنند که من فیلم فتنه را تولید کرده ام، اما من این کار را نکرده و تنها مسول توزیع فیلم هستم که بابت آن عمیقا متاسفم.


پیش از این و در ماه آوریل ۲۰۱۳، دورن قول داده بود تا با استفاده از تجارب خود فیلمی بین المللی درباره فضایل عالی پیامبر(ص) تولید کند.
این فیلم با عنوان “محمد معلم بشریت” با مشارکت انجمن کانادایی دعوت که از دورن برای ادای فریضه حج دعوت کرده بود، تولید خواهد شد.
همچنین این سیاستمدار پیشین راست افراطی، چند ماه بعد از اسلام آوردن، از برنامه خود برای ایجاد یک حزب سیاسی اسلامی در اروپا برای خدمت به اسلام و مسلمین خبر داد.

blf7sw_cqaa5kj
وی گفت: من این مسولیت را احساس کرده و آن را یک ضرورت می دانم که اشتباهی را که مرتکب شده ام اصلاح کنم، لذا قصد دارم از مهارتها و استعدادهای خود در راهی مثبت برای گسترش حقایق درباره اسلام استفاده کنم، لذا تلاش می کنم یک فیلم جدید درباره اسلام و حیات حضرت محمد(ص) بسازم که الگوهایی از زندگی پیامبر را به مردم نشان خواهد داد و جوانان را به اسلام دعوت خوهد کرد.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم محمد باغانی

اشتراک گذاری :


  1. زهرا آيت گفت:

    با سلام.
    این همون فطرت پاکه که در وجود همه انسانها وجود داره و فقط باید شکوفا بشه!
    فطرت توحیدی که به همه امید میده اگه آخر خط گناه و دوری از خدا هم بودی، اگه راه خدا رو مسدود میکردی،
    اما اگه توبه کنی خدا بهت توفیق میده حقیقت رو بهش دست پیدا کنی!
    اگه تو بدترین نقطه سقوط بودی،
    اگر عمری گنه کردی مشو نومید از رحمت،
    تو توبه نامه را بنویس امضا کردنش با من!

آخرین اخبار