تاریخ انتشار :

مشاور رئیس جمهور فرانسه:

رساله حقوق امام سجاد(علیه السلام) سندی جهانی و فراتر از اعصار است

مشاور رئیس جمهور فرانسه با حضور در جشنواره تراتیل السجادیه در کربلا گفت: رساله حقوق امام سجاد علیه السلام سندی فاخر و درجه یک و فراتر از تمام اعصار است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) همزمان با آغاز به کار سومین جشنواره بین المللی تراتیل السجادیه در کربلا و تمرکز این جشنواره بر رساله حقوق امام سجاد علیه السلام، بری ایمانوئل مشاور رئیس جمهور فرانسه با حضور در این جشنواره در سخنان خود گفت: رساله حقوق امام سجاد علیه السلام سندی فاخر و درجه یک و فراتر از تمام اعصار است.

img11492434

وی افزود: این رساله به تمام ارزش ها و مبانی اساسی در روابط فرهنگی و دانشگاهی اشاره کرده و ما از رایزن فرانسه می خواهیم تلاش های خود را برای نشر ارزش های مدرسه فکری امام سجاد(علیه السلام ) افزایش دهد؛ چراکه این رساله به جامعه فرانسه معرفی نشده است.

مشاور رئیس جمهور فرانسه ادامه داد: نشر این رساله موجب تقویت عدالت و صلح و ارزش هایی می شود که جهان به آنها نیاز دارد و از مهم ترین این ارزش ها می توان به آداب معاشرت و روابط بشری اشاره کرد.

این برای اولین بار است که شخصیت های جهانی و دولتی بلندپایه در جشنواره های آستان مقدس حسینی شرکت می کنند.

در این جشنواره که از روز گذشته در کربلا آغاز شده شخصیت ها، نخبگان، محققان و سیاستمداران کشورهایی چون ایران، فرانسه، لبنان، تونس، مصر، عراق، سوریه، اردن شرکت دارند.

منبع: حوزه نیوز

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار