تاریخ انتشار :

لینفو فیانک

حس می‌کردم این کتاب آسمانی با سایر کتب دینی متفاوت است

در دومین شب برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بیت رهبری، بانویی تازه مسلمان از آفریقا به روایت آشنایی خود با سیدالشهدا(ع) و نحوه گرایش به اسلام پرداخت.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین(ع) از ششم محرم در بیت رهبری با حضور مقام معظم رهبری و جمعی از عاشقان سیدالشهدا(ع) برگزار می‌شود.

در دومین شب برگزاری این مراسم که با سخنرانی حجت‌الاسلام فاطمی‌نیا و مداحی سعید حدادیان برگزار شد، یکی از بانوان آفریقایی که به تازگی به اسلام روی آورده بود نیز حضور داشت.

img22020818

«لینفو فیانک» تازه مسلمان آفریقایی که برای مراسم عزاداری امام حسین(ع)در زینبیه بیت رهبری آمده بود  به بیان ارادات خود به اهل‌بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) پرداخت.

وی با بیان اینکه سال ۱۳۹۳ به واسطه آشنایی با فرهنگ مردم ایران به کشورمان آمده بود، گفت: از بسیاری از دوستان مسلمانم شنیده بودم که ایران فرهنگ و تمدنی اسلامی دارد و مردم این کشور مسلمان هستند. زمانی که تصمیم گرفتم درباره دین اسلام تحقیق کنم به پیشنهاد دوستم به این کشور آمدم.

لینفو فیانک با اشاره به اینکه زندگی در بین مردم مسلمان واقعا زیبا و خاص است، افزود: وقتی آیات قرآن را می‌خواندم برایم جذابیت‌های ویژه‌ای داشت و حس می‌کردم این کتاب آسمانی با سایر کتب دینی متفاوت است و امکان ندارد این وعده‌ها و پیش‌بینی‌ها از طرف انسان باشد به همین دلیل تحقیق برای گرایش به اسلام را آغاز کردم تا بتوانم تصمیمی درست بگیرم که پس از تحقیق زندگی در بین مسلمان را برگزیدم تا اسلام را به درستی بشناسم.

این بانوی سودانی با بیان اینکه مردم آفریقا از نعمت آموزش در حد مطلوب برخوردار نیستند، خاطر نشان کرد: موقعی که برای تغییر دین خود مصمم شدم اطلاعات و حتی افراد آگاه درباره سایر ادیان در اطراف ما کم بود به همین دلیل از فضای مجازی کمک گرفتم تا اسلام را بهتر بشناسم که در مرحله اول به قرآن رجوع کردم. در معانی آیات قرآن که فکر می‌کردم گاهی واقعا حس می‌کردم روحیه‌ام تغییر کرده است.

وی با اشاره به اینکه گاهی شاید یک آیه ماه‌ها ذهن مرا درگیر می‌کرد، گفت: آیات قرآن سراسر رمز و راز است که برای درک واقعی آن‌ها باید تا سال‌ها ممارست کرد البته من خوشحالم که با سفر به ایران و شناخت فرهنگ اسلامی توانستم دین اسلام را شناخته و به این دین الهی گرایش پیدا کنم.

لینفو فیانک که به سختی فارسی صحبت می‌کرد، حضور در بیت رهبری را موهبتی برای خود می‌دانست و افزود: در حین تحقیق درباره اسلام و فرهنگ ایرانی درباره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مطالعه‌ای محدود کرده بودم و زمانی که به ایران آمدم بیشتر درباره ایشان شنیدم و متوجه شدم که ایشان یکی از بزرگ‌ترین رهبران دینی جهان اسلام هستند و نقش سازنده‌ای در سرنوشت منطقه دارند. من علاقه بسیاری به رهبر ایران اسلامی دارم و برای اینکه در بیرق ایشان عزاداری کنم به اینجا آمده‌ام.

این بانوی آفریقایی با بیان اینکه پیش از گرایش به اسلام با سرنوشت و مظلومیت‌های امام حسین(ع) آشنا شدم، خاطر نشان کرد: در سودان ماه‌های محرم دسته‌های عزاداری به صورت محدود برپا می‌شود؛ مسلمان دور هم جمع می‌شوند و پس از ذکر مصیبت به عزاداری می‌پردازند. یک بار همراه با برادرم به این هیأت‌ها رفتم و سخنرانی وعاظ درباره کربلا و شهادت امام حسین(ع) را شنیدم و بسیار متأثر شدم. در آنجا از اینکه تا قبل از آن زمان ایشان را نمی‌شناختم خیلی ناراحت شدم و سعی کردم زندگی امام حسین(ع) را مورد مطالعه قرار دهم.

وی توجه به فرهنگ عاشورایی را رمز موفقیت و سعادت عنوان کرد و افزود: اگر به درستی به واقعه عاشورا بنگریم درس‌های بزرگی می‌گیریم. امام حسین(ع) برای اینکه بر حق پایند باشد؛ نه تنها از مال و زندگی خود بلکه حتی از جان خود و فرزندان و عزیزترین‌ افراد زندگی‌اش گذشت؛ چه کسی می‌تواند فرزند و برادر خود را برای حق فدا کند؟ چه کسی می‌تواند این همه داغ ببیند لب تشنه جان دهد اما دست از اعتقاد خود برندارد؟ من واقعاً شرمنده شهدای کربلا هستم. امیدوارم آن‌ها شفیع ما در روز قیامت باشند.

منبع: فارس

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار