تاریخ انتشار :

کیتا ,تازه مسلمان شیعه از مجارستان

شخصیت بانوی روشنایی حضرت فاطمه زهرا(س)،خیلی به قلب من نزدیک است

من واقعا نمی توانم فقط یک شخص را از اهل بیت پیامبر(ص) انتخاب کنم.همه آنها با شخصیت های بزرگشان و تعلیمات فوق العاده شان برایم الهام بخش بوده است.اما بانوی روشنایی,حضرت فاطمه زهرا(س),خیلی به قلب من نزدیک است.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گروه ترجمه سایت رهیافتگان- مترجم محمد مهرداد زمانی/

لطفا برای ما از دوران کودکی صحبت کنید

من در سال ۱۹۹۳ در شهر کوچکی در جنوب شرقی مجارستان به دنیا امده و بزرگ شدم.دین اغلب مردم آن منطقه مسیحیت است.البته خاطره ای از شنیدن و یادگرفتن مسائلی پیرامون ایمان و دین وخدا ندارم.از این جهت بدون هیچ اصول وقواعد دینی و اخلاقی تربیت شدم و هیچ کدام ازوالدینم هم چندان مذهبی نبودند .دین,تا جایی که به یاد دارم,هیچگاه موضوع جذابی در خانه ما نبود.

چه وقت به اهمیت دین پی برده و چه چیز باعث شد شما فکر کنید احتیاج به تغییر دارید؟چه انگیزه ای شما را به فکر تغییر دین انداخت؟

در سال ۲۰۰۸ دوستانی مسلمان پیدا کردم.آنها از من پرسیدند چرا من به دینی پابیند نیستم؟جوابی نداشتم اما ین سوال علاقه ام را تحریک کرد. به این موضوع فکر کردم و به این نتیجه رسیدم به ایمان احتیاج دارم. باید جایی باشد تا به آن تعلق داشته باشم.بنابراین از انها سوالاتی راجع به ایمان و اسلام پرسیدم.در ابتدا به فکر مسلمان شدن نبودم زیرا برایم کاملا چیز غریبی بود اما چون اینجا همه مسیحی هستند فکر کردم اشکالی ندارد مسیحیت را امتحان بکنم.حتی آن موقع به فکر غسل تعمید هم افتاده بودم.

چه اتفاقی باعث شد مسلمان شیعه بشوید؟

فرد مسلمانی که من با او آشنا شده بودم از شیعیان بود لذا این فرصت برایم مهیا شد تا اسلام تشیع را انتخاب کنم و  نقطه شروع خوبی برای مسافرت من بود.آنها داستان های شگفت انگیزی از شخصیت های بزرگ تشیع برای من گفتند.از واقعه جگرسوز کربلا هم داستان هایی شنیدم. به مطالعه و تحقیق درمورد اسلام ادامه دادم.شاید کشف وابسته شدن به دین کاملا ناشناس روی من تاثیر بزرگی داشت.هر چه بیشتر می خواندم و بیشتر وابسته اسلام می شدم.

%da%a9%db%8c%d8%aa%d8%a7

شیعیان مسلمان به من هشدار داده بودند که از طریق اینترنت درمورد اسلام تحقیق نکنم زیرا به علت وجود منابع نامعتبر احتمال گمراه شدن خیلی زیاد بود.اگرچه دیگر نمی خواستم وقتم را هدر بدهم و برای عملی کردن ایمانم به معرفت وآگاهی احتیاج داشتم.به همین دلیل برای پیدا کردن مسیرم تحقیقاتم را ادامه دادم.با اینکه اسلام تشیع همیشه در گوشه ذهنم بود گاهی اوقات به خاطر اطلاعات اشتباه موجود در اینترنت خیلی گیج می شدم.اما به هر حال توانستم به مقصد یعنی به تعالیم و راه اهل بیت پاک پیامبر(ص)برسم.الحمدلله. باور به جانشینان برحق پیامبر اسلام(ص) آنچنان روشن و واضح بود که هیچ جایی برای تردید باقی نگذاشته بود.

در تاریخ تشیع ازچه کسی بیشترین تاثیر را پذیرفته اید؟

من واقعا نمی توانم فقط یک شخص را از اهل بیت پیامبر(ص) انتخاب کنم.همه آنها با شخصیت های بزرگشان و تعلیمات فوق العاده شان برایم الهام بخش بوده است.اما بانوی روشنایی,حضرت فاطمه زهرا(س),خیلی به قلب من نزدیک است و دوست دارم اگر خدا بخواهد روزی موجب افتخار شان باشم.

ماه محرم را چگو نه گذراندید؟

اینجا در مجارستان تعداد شیعیان خیلی کم است و در محرم مراسمی نیست که بتوانم در آن شرکت کنم,اما من با مطالعه  و یاداوری واقعه کربلا محرم را سپری می کنم.

نظرتان درمورد مراسمات عزاداری چیست؟

من شخصا ارزو می کنم روزی بتوانم بخشی از این بزرگداشت ها و عزاداری برای اهل بیت باشم.عزاداری محرم را یک دل شکستگی زیبا می دانم و لازم میبینم در شادی های آن خاندان مطهر شاد بوده و در مصیبت هایشان شریک باشیم.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان-مترجم محمد مهرداد زمانی

 

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار