تاریخ انتشار :

مرکز اسلامی «دیربورن»

معرفی اسلام در ۹۰ ثانیه!

مرکز اسلامی دیربورن در ایالت میشیگان، با تولید مجموعه کلیپ‌های ویدئویی با نام «اسلام در ۹۰ ثانیه» به معرفی اسلام و زندگی مسلمانان به شهروندان آمریکائی اقدام می‌کند.

   به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از پایگاه خبری «wxyz.com»، ابراهیم کازرونی از اعضای مرکز اسلامی «دیربورن» در ایالت میشیگان آمریکا، هدف از ساخت این مجموعه را ایجاد روابط با غیرمسلمانان و تشریح اسلام‌هراسی عنوان کرد و گفت: در این کلیپ‌های کوتاه ویدئویی، زندگی مسلمانان «دیترویت» در ایالت میشیگان به نمایش گذاشته می‌شود که جزء پرستاران، حقوقدان و رهبران اجتماعی هستند.

jamnewsimage16351739

وی گفت: والدین و پدربزرگ و مادربزرگ‌های مسلمانی هستند که معتقدند به خاطر دین‌شان مورد نفرت و خشونت قرار گرفته‌اند و ما تلاش کردیم زندگی آن‌ها را به نمایش بگذاریم و اسلام را تشریح کنیم.

کازرونی با بیان اینکه دین گسترده اسلام را نمی‌توان در زمان کوتاهی توصیف کرد، افزود: ما معتقدیم خداوند دو نوع راهنما برای بشر قرار داده است: راهنمای درونی که همان عقل است و راهنمایی بیرونی که پیامبران هستند.

وی اظهار کرد: این مجموعه در کمتر از ۹۰ ثانیه چشم‌انداز مختصری از اسلام ارائه می‌دهد.

آخرین اطلاعات منتشره شده در آمریکا از تحولات بسیار با معنی در جایگاه ادیان در جامعه آمریکا حکایت دارد. با توجه به آخرین سرشماری ایالات متحده که در تاریخ ۱ ماه می سال ۲۰۱۲ منتشر شده است، سریع‌ترین دین در حال رشد در آمریکا اسلام است. داده‌های ارائه شده از سوی انجمن آمارشناسان نهادهای مذهبی آمریکا و مطالعات انجمن آرشیو داده‌های دینی واقعیت مزبور را مستند ساخته است. بر اساس این اطلاعات از سال ۲۰۰۰ تا سال ۲۰۱۰، سرشماری‌ها نشان داده است که تعداد مسلمانانی که در داخل ایالات متحده زندگی می‌کردند از ۱ میلیون به ۲,۶ میلیون نفر افزایش یافته است.

منبع :ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار