تاریخ انتشار :

جو میلبرن

پست فیسبوکی جو میلبرن،تازه مسلمان سنی امریکایی برای عید غدیر

جو میلبرن

دیدگاه جالب تازه‌مسلمان سنی دربارۀ عید غدیر

درحالی‌که تفرقه‌افکنان می‌کوشند که نمادهای اهل‌بیت(ع) را مایۀ جدایی شیعه و سنی جلوه دهند، تازه‌مسلمانان تیزبین از این نمادها برای تقویت وحدت مسلمانان بهره می‌گیرند.

جو میلبرن

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )به نقل از نونگار، یوسف صالح واکر، تازه‌مسلمان اهل‌سنت آمریکایی، در صفحۀ فیسبوک خود عید غدیر را به دوستان شیعه‌اش تبریک گفته است.

جو میلبرن، دیگر تازه‌مسلمان اهل‌سنت آمریکایی، نیز در نوشتۀ فیسبوکی خود تأکید کرده که عید غدیر مایۀ وحدت مسلمانان است:

بعضی افراد، چه شیعه و چه سنی را دیده‌ام که می‌گویند عید غدیر روز فرقه‌گرایی و اختلاف و تفرقه است. من اهل‌سنت هستم و با این حرف مخالفم. بااینکه خودم عید غدیر را علنی جشن نمی‌گیرم، معتقدم که این روز نه‌تنها برای شیعیان، بلکه برای اهل‌سنت هم موسم وحدت است. شاید شیعه و سنی بر سر جایگاه امام‌علی(رض) باهم اختلاف‌نظر داشته باشند، اما هیچ‌کس از اهل‌سنت نمی‌تواند محبت رسول‌الله(ص) به او را انکار کند. هیچ سنی‌ای نمی‌تواند انکار کند که ابوبکر و عمر و عثمان او را مجاهدی شجاع‌تر از خود می‌دانستند. هیچ‌کس از اهل‌سنت نمی‌تواند انکار کند که امام‌علی(رض) پس از خدیجه اولین کسی بود که اسلام آورد. بنابراین، من در جایگاه یکی از اهل‌سنت، روز غدیر را برای خودم مهم می‌دانم؛ چون این روز محبت رسول‌الله(ص) به امام‌علی را برجسته می‌کند.

جو میلبرن در پاسخ به یکی از نظرها نیز خبر داده است که تشکلی سنی در شیکاگوی آمریکا قصد دارد در محرم امسال مراسم عزاداری برپا کند.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار