تاریخ انتشار :

هامبورگ

مسجد«نور» آلمان؛ برنده ۶ جایزه جهانی صلح

مسجد«نور» در شهر «هامبورگ» آلمان از آغاز تاسیس خود در سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون، ۶ جایزه جهانی صلح دریافت کرده است.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) به نقل از شبکه خبری «الیوم السابع» شورای صلح جهانی، جایزه سالانه خود را به مسجد«نور» که در سال ۲۰۱۲ میلادی در شهر «هامبورگ» آلمان تاسیس شده است، اعطاء کرد.

img14554306

 این سازمان بیان المللی در تقدیر از مشارکت مسوولان این مسجد در گفت و گوی دینی و انتشار فرهنگ صلح در جهان، این جایزه را به آنان اعطاء کرد.

 این شورا از سازمان ها و شبکه های مربوط به صلح و گفت و گوی ادیان از ۱۳۱ کشور جهان عضویت دارد.

 این جایزه با عنوان «سفیران صلح» به مسجد نور و رئیس آن «دانیال عابدین» اعطاء شد.

 بنابر این گزارش، این ششمین جایزه ای است که مسجد نور در راستای فعالیت های اجتماعی و فرهنگی خود در داخل و خارج از کشور آلمان می گیرد.

 سال گذشته، نخست وزیر آلمان این مسجد را در لیست محافل گفت و گوی دینی و فعالیت های انسانی قرار داد.

 آیدین اوزجوز؛ وزیر مهاجرت و همسازی اجتماعی آلمان نیز در سخنانی به نقش این مسجد در استقبال از پناهندگان و ارائه خدمت به آنان اشاره کرد.

 دانیال عابدین، رئیس مسجد نور در این باره، گفت: با افزایش پناهندگان در این کشور، آمار نمازگزاران در مسجد نور افزایش یافته است، در نمازجمعه هم پیش از این، ۶۰۰ نفر شرکت می کردند، اما هم اکنون این آمار به ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

 بر اساس گزارش ها، این مسجد در سال ۲۰۱۵ میلادی، جایزه گفت و گوی ادیان را نیز از آن خود کرد و جوایز دیگری را در زمینه گفت و گوی دینی از کلیسای پروتستان و کاتولیک دریافت کرد و یک جایزه شهروندی را هم از دولت محلی آلمان گرفت.

 مسجد نور، یکی از مشهورترین ۵۳ مسجد شهر هامبورگ است. محل ساخت این مسجد پیش از این متعلق به یک کلیسا بوده و برای ساخت مسجد خریداری شده است. براساس گزارش ها، دولت کویت در خرید این مکان و تبدیل آن به مسجد برای مسلمانان هامبورگ تلاش کرده است.

 احداث مسجد در محل کلیسا در چهار سال گذشته با بحث و جدل های بسیاری رو به رو شده است و پس از احداث این مسجد جوایز متعددی را به دست آورده است.

منبع: شبستان

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار