تاریخ انتشار :

کنیا

تصویب قانون جواز استفاده دختران دانش آموز مسلمان کنیا از حجاب

دادگاه کنیا قانونی را تصویب کرد که به دختران دانش آموز مسلمان این اجازه را می دهد تا در تمام مدارس در سطح این کشور از حجاب استفاده کنند و حتی مدارس مسیحی نیز، نمی توانند آنان را از پوشیدن و استفاده از حجاب منع کنند.

  به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) دادگاه کنیا قانونی را تصویب کرد که به دختران دانش آموز مسلمان این اجازه را می دهد تا در تمام مدارس در سطح این کشور از حجاب استفاده کنند و حتی مدارس مسیحی نیز، نمی توانند آنان را از پوشیدن و استفاده از حجاب منع کنند.

تصویب این قانون در پی آن به تصویب رسید که یکی از مدارس تحت اشراف کلیسا در این کشور، دانش آموزان مسلمان خود را به بهانه حفظ هماهنگی با دیگر دانش آموزان در نوع پوشش، از پوشیدن و استفاده از حجاب منع کرد.

2ed9c62500ef2e5f94211eaada2ca3ab

دادگاه کنیا نیز در واکنش به این اقدام تبعیض آمیز، مسئولین مدارس را موظف به پذیرش و رعایت قوانین مربوط به تنوع عقیده و آیین و پرهیز از تبعیض دینی و نژادی کرد.

گفتنی است تنها ۱۱ درصد از جمعیت ۴۴ میلیونی کنیا را مسلمانان تشکیل می دهند و ۸۳ درصد از آنان را مسیحیان و شش درصد باقی مانده نیز پیرو سایر ادیان می باشند ولی با این حال اکثر مدارس این کشور که تحت اشراف کلیسا ها اداراه می شوند و به آموزش مبانی فکری و عقیدتی مسیحییت می پردازند، از این پس موظف به رعایت و احترام به حجاب دانش آموزان دختر مسلمان شده اند.

در قسمت دیگری از قانون جدید دادگاه کنیا، تاکید شده است که دختران دانش آموز مسلمان می توانند به جای استفاده از دامن های سفید، که مورد استفاده دانش آموزان مسیحی قرار می گیرد و برای حفظ همگونی یونیفرم مدارس، از شلوارهای سفید استفاده نمایند.

منبع: ابنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار