تاریخ انتشار :

مل گیبسون رستاخیز مسیح را می‌سازد

نشریه فیگارو چند روز پیش در گزارشی به ساخت فیلم تازه‌ای از مل گیبسون اشاره کرد؛ فیلمی در ادامه «مصائب مسیح» تحت عنوان « رستاخیز مسیح» که قطعاً جنجال‌های زیادی به همراه خواهد داشت.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )–  نویسنده : معصومه طاهری–  نشریه فیگارو چند روز پیش در گزارشی به ساخت فیلم تازه‌ای از مل گیبسون اشاره کرد؛ فیلمی در ادامه «مصائب مسیح» تحت عنوان « رستاخیز مسیح» که قطعاً جنجال‌های زیادی به همراه خواهد داشت. مل گیبسون بازیگر، کارگردان و تهیه‌کننده استرالیایی – امریکایی است که تاکنون آثار زیادی را در حوزه‌های مختلف هنری داشته است. وی برای فیلم «شجاع‌دل» موفق به دریافت دو جایزه اسکار بهترین کارگردانی و اسکار بهترین فیلم از سوی آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک شد. مل گیبسون علاوه بر حرفه بازیگری و کارگردانی، فیلمنامه‌نویس، تهیه‌کننده و دوبلور نیز است. از آثار شاخص گیبسون می‌توان به فیلم‌های شجاع‌دل، مصائب مسیح و آپوکالیپتو اشاره کرد که او را در دنیای هنر بیشتر معرفی کردند.
download-2
به گزارش وب سایت امریکایی هالیوود ریپورتر؛ این بازیگر و کارگردان در نظر دارد فیلمبرداری فیلم دومی در مورد زندگی عیسی مسیح را شروع کند. مل گیبسون در فیلم «مصائب مسیح» در سال ۲۰۰۴ وضعیت بدی از مسیح را به تصویر کشیده بود هرچند خیلی‌ها فیلم را دوست داشتند و با استقبال مواجه شد. فیلم بحث‌برانگیزی که توسط منتقدان پر از خشونت غیر قابل تحمل در برخی صحنه‌ها بود و باعث نفرت و انزجار علیه یهودیان شد. با این وجود پس از گذشت ۱۲ سال از فیلم « مصائب مسیح» با بیان اینکه این داستان، خشونت آمیز نیست اعلام کرده می‌خواهد سری دوم آن را هم بسازد و مصائب مسیح آغاز کار بوده است و هنوز حرف برای گفتن بسیار دارد. این فیلم حوادث ۱۲ ساعت پایانی زندگی عیسی مسیح را روایت می‌کند از دستگیری مسیح در باغ‌های زیتون تا مرگ او روی صلیب، سپس قیام و رستاخیز او که بر همین اساس مسیحیان هر سال در یک‌شنبه عید پاک جشن و سرور می‌گیرند. زیرا سه روز بعد از به صلیب کشیدن مسیح، وقتی سراغ قبر او رفتند، قبر را خالی دیدند و متوجه شدند مسیح زنده شده و به آسمان‌ها رفته است.
جیمز کاویزل، بازیگر نقش مسیح نیز می‌گوید: مل گیبسون و رندال والاس در این پروژه به حمایت از جامعه مسیحیان کار کرده‌اند. جامعه انجیلی معتقد است که مصائب مسیح به عنوان بزرگ‌ترین فیلم در هالیوود است و ما به آنها اطمینان می‌دهیم که این فیلم؛ یعنی رستاخیز مسیح یک دنباله برنده و موفق خواهد بود.
ژان کریستین پوتیفیس، مورخ فرانسوی به فیگارو می‌گوید: رستاخیز مسیح نشان می‌دهد که جسم و روح عیسی هر دو زنده در آسمان‌هاست. انجیل تحریف شده است. مل گیبسون از نوشته‌های مذهبی آنه کاترین امرک الهام گرفته است. در آن از رستاخیز مسیح، یکسری مطالب از انجیل جعلی وجود دارد که می‌گویند ساده و بی‌تکلف بیان شده است. در هر حال با علم به این موضوع بودجه ۶۰۰ میلیون دلاری برای ساخت سری دوم فیلم بسیار اندک است و به طور حتم رقم بالاتری برای سرمایه‌گذاری در کار نیاز است. در حال حاضر چند منبع مالی برای همکاری با پروژه اعلام علاقه‌مندی و همکاری کرده‌اند، ولی سؤال این است جیمز کاویزل با توجه به هجمه‌هایی که در سری اول مصائب مسیح نسبت به او شد آیا حاضر است قبول کند در سری دوم نیز ایفاگر نقش مسیح در فیلم رستاخیز مسیح باشد یا نه؟! آیا کاویزل توانسته است به استانداردهای مورد قبول هالیوود دست یابد، زیرا به خاطر این بازی درسال ۲۰۰۴ از سوی هالیوود طرد شده بود.

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار