تاریخ انتشار :

مری سو

ابتکار تصویرگر فرانسوی برای مقابله با اسلام هراسی +عکس

یک تصویرگر فرانسوی تصویری کوتاه و مفیدی منتشر کرده که به کسانیکه شاهد آزار و اذیت مسلمانان هستند و دلشان می‌خواهد به آنان کمک کنند، راهکارهایی را ارائه می دهد.

 به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان )   در این راهنمای تصویری به صورت مرحله به مرحله راه‌حل ‌هایی را ارائه کرده به امید اینکه ناظران بتوانند با مشکل رو به افزایش اسلام‌هراسی در جامعه فرانسه مقابله کنند.

این تصویرگر فرانسوی می‌گوید: از این راهنما برای کمک به همه افرادی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند، می‌توان استفاده کرد، هرچند که هدف اصلی من مسلمانان هستند زیرا اخیراً به صورت چشمگیری هدف قرار گرفته‌اند.

JamNewsImage12202481

وی می‌افزاید: می‌خواستم کمک کنم که وقتی چنین اتفاقاتی مقابل چشم شما می‌افتد، دیگر نگویید که نمی‌دانستید باید چه کنید.

این راهنما در چند گام نحوه مدیریت کردن چنین اتفاقاتی را شرح می‌دهد:

۱. با شخصی که هدف آزار و اذیت قرار گرفته، نه فرد مهاجم، شروع به صحبت کنید. کنارشان بروید، سلام کنید، پیششان بنشینید. سعی کنید خود را آرام، محکم و با محبت نشان دهید. فرد مهاجم را نادیده بگیرید.

۲. یک موضوع انتخاب و شروع به صحبت کنید. هر موضوعی می‌تواند باشد: از فیلم مورد علاقه شما گرفته یا وضعیت هوا یا اینکه مثلاً از لباسشان تعریف کنید و بپرسید که آن را از کجا تهیه کرده‌اند.

۳. تلاش کنید یک فضای امن بسازید. با کسی که هدف قرار گرفته تماس چشمی داشته باشید و به حضور فرد مهاجم اهمیت ندهید: پاسخ ندادن شما به مهاجم سبب می‌شود که آن‌ها مکان را ترک کنند.

۴. صحبت‌هایتان را تا زمانیکه مهاجم آنجا را ترک کند، ادامه دهید و سپس اگر لازم است آن فرد را تا یک مکان امن همراهی کنید. او را همراهی کنید تا دوباره خود را پیدا کند؛ اگر به شما می‌گوید که حالش خوب است و دیگر می‌تواند به مسیر ادامه دهد، به خواسته او احترام بگذارید.

فرانسه با ۵ میلیون مسلمان، بزرگترین جمعیت مسلمانان را در میان کشورهای اروپایی دارد.

در نتیجه حملات تروریستی اخیر در این کشور، احساسات ضداسلامی در فرانسه و سراسر اروپا شدت گرفته است.

253592_785

منبع: ایکنا

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار