تاریخ انتشار :

گفتگوی رهیافتگان با فرناندو جعفر سوتو

رهیافته اسپانیایی : من یک جستجوگرم که یک دنیای سرشار از زیبایی ها را یافته ام

اسلام مرا جلا داد، همانگونه که مجسمه سازی پیکره ای را جلا می دهد؛ خداوند اینگونه به بندگان خود ، در هیاهوی دنیایی پیچیده در سختی ها، سکینه و آرامش می دهد.

به گزارش رهیافتگان (پایگاه جامع مبلغین و تازه مسلمانان ) گفتگو و ترجمه از ستاره صادقی /

• رهیافتگان : لطفاً خودتان را معرفی بفرمایید.
اسم من “فرناندو جعفر سوتو” است، اهل آرژانتین هستم و سی و یک سال سن دارم. در پایتخت آرژانتین، شهر بوینس ایرس، متولد شدم ولی در واقع در سَن میگل، که در استان بوینس ایرس است، زندگی می کنم. چهار سال از مسلمان شدنم می گذرد. پیرو مذهب شیعه دوازده امامی هستم؛ به عنوان دبیر تاریخ در چند دبیرستان مشغول به کارم و همچنین کلاس های علوم سیاسی، شهروندی برای بزرگسالان برگزار می کنم.
• رهیافتگان : اولین بار چگونه با اسلام آشنا شدید؟ اسلام به شما چه آموخت؟
به لطف کتاب های برخی از نویسندگان کلاسیک، مثل ابن رشد، با اسلام آشنا شدم. همیشه خدماتی که تمدن اسلامی به بشریت عرضه داشته را می ستودم. پس از آن شروع کردم به خواندن نویسندگان معاصر که با دیدی نوین متافیزیک را بررسی می کردند، مثل رنه گنون- به لطف نوشته های رنه گنون، رویکردی علمی به اسلام پیدا کردم.

photo_2016-08-18_18-45-45
• رهیافتگان : چگونه و چه زمانی به اسلام روی آوردید؟ گرایش شما به اسلام چه تغییراتی در سبک زندگی تان به همراه داشت؟
پیش از مشرف شدن به اسلام، زندگی من و عادت هایم تغییر کرده بود. سال ها پیش از اسلام آوردن، نوشیدن مشروبات الکلی را ترک کردم. اسلام سبب شد تمرکز خود را بیشتر بر مسائل مهمی مثل فلسفه ی وجود، عشق به خداوند متعال و مخلوقاتش، توسعه عقلی و حساست و مسئولیت پذیری اجتماعی صرف کنم. اسلام مرا جلا داد، همانگونه که مجسمه سازی پیکره ای را جلا می دهد؛ خداوند اینگونه به بندگان خود ، در هیاهوی دنیایی پیچیده در سختی ها، سکینه و آرامش می دهد. من یک جستجوگرم که یک دنیای سرشار از زیبایی ها را یافته ام. من در یک جامعه ی مسیحی متولد شدم، جامعه ای از مومنین، و همه ی این ها مرا به سوی اسلام سوق داد.

photo_2016-08-19_17-21-18
• رهیافتگان : چرا نام “جعفر” را به عنوان نام مسلمانی خود انتخاب کردید؟
امام جعفر صادق علیه السلام امام یک امت بوده اند و برای من یک الهام دهنده و انگیزه بخش. ایشان یک شیعه ی اثنی عشری بودند که هزاران شاگرد تربیت کردند. حالا که من هم همین کتب را برگزیده ام و مسئولیت آموزش به دانش آموزان و دانشجویانم را برعهده دارم، می خواستم به نحوی به ایشان ادای احترام کنم. به نظرم آمد انتخاب این اسم به عنوان یک معلم، ایده ی خوبی باشد؛ همچنین انتخاب اسم اسلامی ایشان، به نوعی ادای احترام به حضرت است.

• رهیافتگان : برخی از شخصیت ها و الگوهای مسلمان مورد علاقه خود را نام ببرید.
الگوهای من پیامبر (ص)، ائمه ی معصومین، امام حسین (ع) می باشند. امام حسین که الگوی نمونه ی یک جوانمرد، یک دوست، یک مبارز بود که خود را فدای یک آرمان والا و افصل نمود، آرمان والا و افضلی که جامعه ی مدرن به فراموشی سپرده است تا تنها مادیات را به خاطر بسپارد. این امام بزرگوار، امام حسین (ع) برترین نمونه ی یک جوانمرد مسلمان و تمام عیار است. در دنیای معاصر نیز، شخصیت امام خمینی به من انگیزه ی بسیاری بخشیده است. او یک مبارز اجتماعی، یک معلم، یک عارف (عارفی که می توان به ابن عربی مقایسه کرد) و مهم تر از همه، برترین مسلمان عصر حاضر است.

photo_2016-08-18_18-45-43
• رهیافتگان : نظر شما راجع به امام خمینی و انقلاب اسلامی چیست؟ آیا امام خمینی و انقلاب اسلامی ایران در روی آوردن شما به اسلام تاثیری داشتند؟
انقلاب اسلامی یک فرآیند انقلابی جالب است که در جهت اعاده ی ارزش های مردمی و ارزش های اخلاقی حرکت کرده است؛ و الگویی است برای این که جوامع کشورهایی که تحت ظلم هستند بتوانند مسیر خود را به سمت رهایی از هرگونه استعمار و استبداد بسازند.

گروه ترجمه سایت رهیافتگان وابسته به انجمن شهید ادواردو آنیلی ( مهدی) – تنظیم و ترجمه: ستاره صادقی

اشتراک گذاری :


آخرین اخبار